Hírek

A borrégiós promóciós tervek elkészültek

2020. április 1 és május 11. között lehet benyújtani a 3/2020 (II.28) AM rendelet alapján a harmadik országokba irányuló borpromóciós programokat a 2020-2023 támogatási időszakra az agrárminiszternek.

A támogatás olyan program megvalósításához igényelhető, amely az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek versenyképességének javítását, valamint bizonyos harmadik országokban történő megismertetését és promócióját célozza.

fotó: pixabay.com

A támogatott célországok az alábbiak:
•    Amerika Egyesült Államok
•    Egyesült Királyság
•    Dél-Korea
•    Fülöp-szigetek
•    Indonézia
•    Japán
•    Kanada
•    Kína
•    Malajzia
•    Norvégia
•    Oroszország
•    Svájc
•    Szerbia
•    Szingapúr
•    Vietnám

Támogatásra az a kérelmező jogosult, amely rendelkezik az agrárpolitikáért felelős miniszter által jóváhagyott programjavaslattal.

Programjavaslatot
•    a hegyközségi tanács, valamint a hegyközségekről szóló 2012. évi CCXIX. törvény (a továbbiakban: hegyközségi törvény) 22. § (1) bekezdése szerinti esetben a hegyközség,
•    a hegyközségi törvény 4. § b) pontja szerinti két vagy több borászati termelő által alkotott társulás,
•    olyan szakmai szervezet, amely tagjainak legalább 75%-a az előző pontban meghatározott termelő, vagy ilyen szervezetek társulásai,
•    a hegyközségi törvény 4. § b) pontja szerinti borászati termelő,
•    a fenti pontokban meghatározott borászati termelők vagy szervezetek társulásai nyújthatnak be.

A programok benyújtása 2020- április 1 és május 11. között lehet, postai úton az agárminiszter részére.

A támogatás mértéke a program elszámolható költségeinek 50%-a. Az egy program megvalósításához igényelhető támogatás összege legalább 25 000 eurónak megfelelő forintösszeg, legfeljebb 750 000 eurónak megfelelő forintösszeg.

A program megvalósításához a borrégiók külpiaci promóciós tervet dolgoznak ki, amely a borrégió egyes földrajzi árujelzőire vonatkozik, és tartalmazhatja a kiemelt szőlőfajtákat is.

A borpromóciós programban a kérelmezőnek be kell mutatnia, hogyan illeszkedik a programja az érintett borrégiós promóciós tervhez. A külpiaci promóciós terv földrajzi árujelzőnként, illetve fajtánként legalább az alábbi szempontokra vonatkozó információkat tartalmazza:

a) elérni kívánt célok,
b) a borrégióhoz kapcsolódó fő üzenetek,
c) kötelező arculati elemek meghatározása,
d) főbb akciók típusai és
e) a közösségi arculati alapelemek vagy azok elkészítésére vonatkozó főbb szempontok.

A harmadik országba irányuló borpromóciós programok kidolgozásához szükséges formanyomtatványok, valamint a csatolandó dokumentumok listája, az arculati kézikönyv és a borrégiók külpiaci promóciós terve itt érhető el.

A vonatkozó rendelet itt érhető el.

agrotrend.hu / NAK

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szakmai partner
Nyakas Farm
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés