Hírek

A 700 forintos benzinár réme újból fenyeget

Nem kizárt, hogy hamarosan nosztalgiával gondolunk majd a mostani üzemanyagárakra.

Lehet-e ismét 700 forint egy liter benzin a kutakon, mint ahogy előfordult ez nyáron, a piaci ár esetében? A Holtankoljak ügyvezető igazgatója szerint lehet – írja a 24.hu.

Bujdos Eszter hozzátette, hektikusan alakul a kőolaj ára, az OPEC (a Kőolaj-exportáló Országok Szervezete) december óta csökkentett kapacitásra állt be, és úgy tudni, ezt tervezik 2023 végéig. Emiatt megint olyan helyzet állhat elő szerinte, hogy kevesebb lehet a kitermelt kőolaj mennyisége, mint amennyire szükség lenne. Úgy tűnik, a kitermelés szűkítésével akarják elérni, hogy az árak ne menjenek le nagyon. A háború, az azzal együtt járó bizonytalanság pedig jó indok lehet arra, hogy miért ne stabilizálják a jelenleginél alacsonyabb szinten a kőolaj árát.

Bujdos Eszter szerint az e heti benzinárváltozás egyáltalán nem volt indokolt. Sem a forintárfolyam, sem az éppen csökkenő kőolajár nem indokolt ekkora emelést. Hogy a Mol mi alapján árazott, azt csak ők tudják – tette hozzá.

Fotó: Getty Images

A szakember arra számít, hogy legkésőbb tavaszra valóban eljöhet a 700 forintos benzinár.

De a gázolajnál is hiány, ellátási gondok jöhetnek február 5-étől, amikortól export- és importtilalom van az Oroszországból származó kőolajból készített finomított termékekre. A Mol korábban azt közölte, 75 százalékban csak orosz nyersolajat tudnak használni a finomításnál. Aztán ott van a szlovákiai finomítójuk, ahonnan jelentős mennyiségű benzin érkezett eddig Magyarországra, de február 5-től már nem jöhet.

"Ne nagyon dédelgessünk olyan álmokat a közeljövőre nézve, hogy literenként 500 forint körül tankolhatunk. Vagy ha igen, akkor ehhez menjünk ki Horvátországba, ahol még ársapka van" – közölte Bujdos Eszter.

A Concorde vezető részvényelemzője, Gaál Gellért ugyancsak arra számít, hogy az idei nyáron a tavalyinál magasabb lesz az olaj iránti kereslet. Ez pedig az áremelkedés mellett akár átmeneti hiányt is okozhat. A szakértő szerint nehéz megmondani, hogy meddig lehet régiós szinten magasabb a magyar üzemanyagár, mint a környező országokban. Úgy véli, egy-két évig fennmaradhat, hogy a kutak igyekeznek extra bevételt szerezni, amiből pótolhatják az árstop alatti veszteségeiket.

agrotrend.hu / Infostart

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nyakas Farm
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés