Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Kertészet

Egyetemen fejlesztették ki a szuperalmát

Az amerikai tudósok évtizedek óta dolgoztak egy almafajtán, amely akár egy évig is eláll. Az új gyümölcs, mely az Egyesült Államokban kerül piacra, szeleteléskor alig barnul be és édes ízű.

Az almafajtát a Washington Állami Egyetemen (WSU) fejlesztették ki. Az egyetem licencdíjat kap minden eladott fájáért. A kutatók több mint 20 éve a "Honeycrisp" és az "Enterprise" fajták tökéletes keresztezésén dolgoztak, mire megalkották a szuperalmát, mely teljesen hagyományos tenyésztésen alapul, géntechnikát nem használtak – írja az origo.hu.

fotó: pixabay.com

Az alma azért kapta a magyarra "kozmikus ropogósként" fordítható nevet, mert mélyvörös héja fehér pontokkal foltos, mint az éjszakai égbolt.

A "ropogós" kiegészítés pedig azt ígéri, hogy a gyümölcs különösen friss és ropogós marad. A tudományos neve "WA38".

Az első Cosmic Crisp fákat 2017-ben ültették. Azóta már tizenkét millió példányt ültettek, mindegyiket az Egyesült Államok Washington államában.

Az amerikai szövetségi állam a legnagyobb almatermelő az Egyesült Államokban, és olyan ismert fajtákat állított elő, mint például a Golden Delicious.

Ugyanakkor az utóbbi években nőtt a verseny más fajták, például a Pink Lady és a Royal Gala bevonásával. Így került sor az új almafajta kifejlesztésére is, melyre 2027-ig oltalom van érvényben.

Decemberben már forgalomba is kerültek az első ilyen almák az Egyesült Államok szupermarketeiben.A tervek szerint az idei első körben 450 ezer ládányit szállítanak belőle, melyet a következő idényben már 2,1 millióra kívánnak emelni.

Közel háromezer forintos kilogrammonkénti árával ez az alma azonban lényegesen drágább lesz más fajtákhoz képest.

Egyelőre még nem látni, hogy a „csodagyümölcs" majd hozza-e azt, amit ígér.

A kritikusok egyelőre inkább csak marketing trükknek érzik az új almafajtát,melynek hirdetési kampánya önmagában több mint tízmillió dollárba – azaz közel 3 milliárd forintba – került.

A Pink Lady példája azonban jól mutatja, hogy milyen fontos lehet az alma marketingje. A világszerte eladott alma Ausztráliából származik, és hasonló hype-t váltott ki, amikor piacra került.

Európában az új almafajta csak jövőre lesz elérhető. Különösen a németországi piacon válhat jövedelmezővé a Spiegel.de szerint, mivel az alma a legnépszerűbb gyümölcs Németországban: minden német ember átlagosan 30 kilogramm almát eszik évente.

agrotrend.hu / origo.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés