Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Kertészet

Dr. Nagy István: A fenntartható borászatot kell támogatni!

Az Agrotrend Csoport ügyvezető igazgatója Mátrai Zoltán a Koch Borászat borotai bioborászati üzem ünnepélyes átadója után kérdezte Dr. Nagy István agrárminisztert a magyar borok kiemelkedő szerepéről, amely a miniszter úr szerint is figyelemre méltó, valamint az egyéb ágazatok számára is példaértékkel bír.

Mátrai Zoltán az Agrotrend Csoport ügyvezető igazgatója és Dr. Nagy István agrárminiszter

"A borászok voltak az elsők a rendszerváltáskor, akik képesek voltak a megújulásra. Akik felismerték, hogy a privát szektornak milyen jelentősége van. Akik felismerték azt, hogy nem lehet a tömeg és világmárkákkal sikert elérni, hiszen a világpiacon más helyzetekben, óriási termőterületekkel nem tudunk versenyezni. ők voltak az elsők, akik felismerték, hogy a helyi történelmi fajtáknak mekkora jelentősége van és ott piaci rés lehetőség van, ahol minőségi borral nagy dolgokat lehet elérni" – kezdte a beszélgetés kérdéseire adott válaszában Dr. Nagy István agrárminiszter.

"A fenntarthatóságot kell támogatni, ahogyan a Koch Borászatban is a bioborászat kerül előtérbe. Itt van, amikor ők fedezték fel először, hogy nem biztos, hogy csak a kereskedelemben kell értékesíteni, hanem sokkal inkább meg kell testesíteni, személyesíteni a bort és találkozókat kell szervezni fogyasztó és termelő között. Tehát a gasztronómia, idegenforgalom, vendéglátás területén is óriási előrelépést és fejlődést hoztak és vittek véghez a magyar borászatok, ezért fogalmazok én is mindig úgy, hogy a magyar borászatok viszik a zászlót elöl és a többi ágazatnak bizony azokat a mintákat, ötleteket át kell venni, mert látszik, hogy fejlődnek a magyar borászatok, látszik, hogy mennyire tudnak versenyképesek lenni a nemzetközi piacon is" – folytatta gondolatát a tárcavezető.

Az interjú során az agrárminiszter statisztikai adatokat is szolgáltatott, amely szerint jelenleg is 70-75%-on vannak a magyar termékek megoszlása a külföldiekhez képest a boltok polcain, természetesen az a cél, hogy ezt a számot növelni lehessen, amiben a kereskedők és a fogyasztók is egyaránt óriási segítséget nyújthatnak.

Szó esett a hazai gyümölcshelyzetről is, amely tavaszi fagykárok miatt jelentős mértékben mutat nem kedvező adatokat, érthető így a termékek drágulásának az oka is, azonban ha integrációban vesznek részt a termelők, akkor ők is garanciát kapnak arra, hogy hosszú távon piacra kerüljenek a termékeik.

"A biztonság mindenek fölött az, hogy hogyan tudnak termelői együttműködéseket létrehozni, hogy a termelő ne váljon kiszolgáltatottá a felvásárlónak vagy a kereskedőnek" – zárta a kérdéskörre vonatkozó gondolatait az agrárminiszter.

agrotrend.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés