Kertészet

Dr. Nagy István: A fenntartható borászatot kell támogatni!

Az Agrotrend Csoport ügyvezető igazgatója Mátrai Zoltán a Koch Borászat borotai bioborászati üzem ünnepélyes átadója után kérdezte Dr. Nagy István agrárminisztert a magyar borok kiemelkedő szerepéről, amely a miniszter úr szerint is figyelemre méltó, valamint az egyéb ágazatok számára is példaértékkel bír.

Mátrai Zoltán az Agrotrend Csoport ügyvezető igazgatója és Dr. Nagy István agrárminiszter

"A borászok voltak az elsők a rendszerváltáskor, akik képesek voltak a megújulásra. Akik felismerték, hogy a privát szektornak milyen jelentősége van. Akik felismerték azt, hogy nem lehet a tömeg és világmárkákkal sikert elérni, hiszen a világpiacon más helyzetekben, óriási termőterületekkel nem tudunk versenyezni. ők voltak az elsők, akik felismerték, hogy a helyi történelmi fajtáknak mekkora jelentősége van és ott piaci rés lehetőség van, ahol minőségi borral nagy dolgokat lehet elérni" – kezdte a beszélgetés kérdéseire adott válaszában Dr. Nagy István agrárminiszter.

"A fenntarthatóságot kell támogatni, ahogyan a Koch Borászatban is a bioborászat kerül előtérbe. Itt van, amikor ők fedezték fel először, hogy nem biztos, hogy csak a kereskedelemben kell értékesíteni, hanem sokkal inkább meg kell testesíteni, személyesíteni a bort és találkozókat kell szervezni fogyasztó és termelő között. Tehát a gasztronómia, idegenforgalom, vendéglátás területén is óriási előrelépést és fejlődést hoztak és vittek véghez a magyar borászatok, ezért fogalmazok én is mindig úgy, hogy a magyar borászatok viszik a zászlót elöl és a többi ágazatnak bizony azokat a mintákat, ötleteket át kell venni, mert látszik, hogy fejlődnek a magyar borászatok, látszik, hogy mennyire tudnak versenyképesek lenni a nemzetközi piacon is" – folytatta gondolatát a tárcavezető.

Az interjú során az agrárminiszter statisztikai adatokat is szolgáltatott, amely szerint jelenleg is 70-75%-on vannak a magyar termékek megoszlása a külföldiekhez képest a boltok polcain, természetesen az a cél, hogy ezt a számot növelni lehessen, amiben a kereskedők és a fogyasztók is egyaránt óriási segítséget nyújthatnak.

Szó esett a hazai gyümölcshelyzetről is, amely tavaszi fagykárok miatt jelentős mértékben mutat nem kedvező adatokat, érthető így a termékek drágulásának az oka is, azonban ha integrációban vesznek részt a termelők, akkor ők is garanciát kapnak arra, hogy hosszú távon piacra kerüljenek a termékeik.

"A biztonság mindenek fölött az, hogy hogyan tudnak termelői együttműködéseket létrehozni, hogy a termelő ne váljon kiszolgáltatottá a felvásárlónak vagy a kereskedőnek" – zárta a kérdéskörre vonatkozó gondolatait az agrárminiszter.

agrotrend.hu

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szakmai partner
Nyakas Farm
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés