Kertészet

Dísznövényeket népszerűsítő kezdeményezés indult

Az Agrármarketing Centrum (AMC) összefogva az Agrárminisztériummal (AM) és a Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezetével elindította a kertészkedés népszerűsítését, valamint a kertészeti termékek vásárlásának ösztönzését célzó felhívását.

A járványügyi helyzet különösen nehéz helyzetbe hozta a díszkertész ágazatot is, mely több mint 100 ezer ember megélhetését biztosítja – közölte az Agrármarketing Centrum (AMC). Az ágazat nagyságrendileg 470 milliárd forint bevételre számított idén, azonban a járványügyi helyzet miatt a dísznövénytermesztéssel foglalkozó kertészetek, kereskedelemi árudák és zöldfelületi szolgáltatást végzők 60-70 % bevétel kiesést prognosztizálnak.

 

A kampány célja, hogy ösztönözze a vásárlókat a dísznövények, faiskolai áruk, egynyári és balkonnövények, évelő növények vásárlására, ugyanis „virágvásárlással sok munkahely megmenthető” mondta Nagy István agrárminiszter április 21-én a Somogy megyei Szőlősgyörökön. Majd arra is emlékeztetett, hogy bizonyos növények értékesítését nem lehet a járványveszély utánra halasztani, mivel a megtermelt dísznövények jelentős része érzékeny, romlandó áru, és az optimális ültetési időszak elmúltával eladhatatlanná válik.

Másik fontos üzenete a kampánynak, hogy a dísznövények megvásárlásával nemcsak az ágazaton segíthetünk, hanem sokat tehetünk magunk és családunk egészségéért is.

Fotó: pixabay.com

A virág mindig is jelentős szerepet töltött be az ember életében, legyen szó családi ünnepekről vagy társasági eseményekről. „A dísznövények olyan növények, amit az emberek azért vásárolnak, mert ettől jó kedvük lesz, feltöltődnek általuk. Szeretjük kifejezni hálánkat, köszönetünket, örömünket és bánatunkat velük. Ajándékként adjuk szüleinknek, gyermekeinknek, elkísérnek minket az életünk minden fontos eseményénél.” – emelte ki dr. Orlóci László, a Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezet elnöke.

A kampány fő üzeneteivel és hirdetéseivel országos rádiócsatornákon, online portálokon és a közösségi médiában találkozhatnak a fogyasztók. Ondré Péter, az AMC ügyvezetője kiemelte: „Bízunk abban, hogy a kampány hatására eredményt fogunk elérni és a dísznövény ágazat helyzete számottevően javul a következő időszakban.”

Beharangozó videó link: https://www.youtube.com/watch?v=r31HRPBLyVg&feature=emb_title

Weboldal: https://www.amc.hu/disznoveny/

agrotrend.hu / Agrármarketing Centrum

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés