Kertészet

Miért jó a Közösségi Marketing és Innovációs Alap a díszkertész szakmának?

Az Agrárminiszter piacszervezési intézkedés kiterjesztéséről szóló rendelete, illetve az ennek kapcsán létrejött Közösségi Marketing és Innovációs Alap a díszkertész ágazat legnagyobb hatású érdekképviseleti eredménye a rendszerváltás óta.

A díszkertész ágazatban közel két tucat szakmai szervezet működik aktívan, gyakorlatilag minden részterületnek van saját közössége valamilyen intézményesített formában. A COVID és az azt követő kormányzati intézkedések bizonyították, hogy hatékony érdekképviseletre a szakmaközi szervezet, a Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezete képes. Be kell látnunk, hogy hiába a sok aktív szervezet és kiváló szakember, forráshiányosan lehetetlen rendszerszintű és éveken, évtizedeken átívelő fejlesztéseket, programokat megvalósítani. A tagszervezetek tagjai csupán egy részét teszik ki a díszkertész ágazatnak, eddig sokan nem járultak hozzá az érdekképviselethez, csak élvezték annak hatásait.

Forrás: pixabay.com

A marketing és innovációs hozzájárulást minden dísznövény termékekkel foglalkozó, Magyarország területén működő termelő, szolgáltató, kereskedő és egyéb kategóriába eső tevékenységet végző, jogi vagy természetes személyre kötelezően írja elő a rendelet.

Óriási lehetőséget kapott a szakma, hiszen a sok fillér elve alapján – több tízezer szakmai szereplő 10.000 Ft-os nagyságrendű befizetése révén – évente százmilliós mértékű dedikált forrásunk lesz. A mi feladatunk és felelősségünk ezt hatékonyan olyan célok elérésére fordítani, ami évtizedekre meghatározza majd a teljes díszkertész ágazat pályáját. A következő években három fő területen az alábbi feladatokat fogjuk megvalósítani (fontossági sorrend nélkül):

Innovációs jellegű feladatok:

  • szakértők által kiválasztott, az egész szakmát érintő, kiemelt innovációs kutatások és/vagy fejlesztések támogatása

  • beruházások során felmerülő igények és a termelők/kereskedők által nyújtott szolgáltatások összehangolására platform kialakítása

  • projektek/beruházások kezdete és termékbeszerzési ideje közötti időelcsúszás miatt felmerülő készletbeszerzési/megtartási problémák kezelésére megoldás keresése

Kereskedelmi jellegű feladatok:

  • promóciós kampányokat megelőző, megalapozó piackutatások koordinálása

  • szakmaközi egyeztetés a beszállítók jobb piackiszolgáló képessége érdekében

  • termékfejlesztési/termelési irányok közös meghatározása és kommunikálása

  • kereskedelemfejlesztéssel kapcsolatos feladatok elvégzése

  • versenyképesség felmérése, annak javítására vonatkozó javaslatok

  • piaci résztvevők közötti kommunikáció elősegítése a hatékony és a keresletnek megfelelő termelés és kiszolgálás érdekében

  • nagyberuházások, fejlesztések követése

  • új zöldfelület fejlesztési irányok követése

Marketing jellegű feladatok:

  • a termelők és a kereskedők marketing tevékenységének összehangolása

  • hosszútávú országos marketing stratégia kidolgozása

  • éves országos marketing stratégia kidolgozása

  • fogyasztói kampányok kidolgozása

  • vásárokon, kiállításokon történő közösségi részvétel szervezése, értékelése

  • hazai és nemzetközi kiállításokon, rendezvényeken való megjelenés

  • tájékoztatók, reklámanyagok előkészítése

  • média megjelenések megszervezése

  • szakújságírókkal, véleményformálókkal kapcsolat felvétele

  • védjegy működtetése

  • önkormányzatokkal és döntéshozókkal való kommunikáció

  • termékbemutatók, mintaprojektek, fejlesztések kommunikációja

  • továbbképzések szervezése

  • szakmai akkreditáció biztosítása

  • készletjegyzékek naprakészségét biztosító platform kialakítása

A közelmúltban létrejött egy héttagú Szakmaközi Marketing és Innovációs Bizottság, képviselve a díszkertészet minden területét. A Bizottság feladata lesz a fentiek koordinálása, megvalósítása, melyről a Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezete rendszeresen be fog számolni a honlapján, a legmagasabb szinten betartva az elvárt transzparencia szempontjait.

Fontos tehát, hogy a rendelet által életre hívott alap működjön, és rajtunk, a szakmán múlik, hogy ez mennyire lesz sikeres!

Az éves pénzügyi hozzájárulás mértékét* az ágazati szereplők önbevallás alapján a Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezete elkülönített, MagNet banknál vezetett 16200223-10149199-00000000 számú folyószámlájára kötelesek utalni, minden év május 31.-ig.  2024. évben az utalás határideje szeptember 30.-a.  A Szakmaközi Szervezet a befizetésről a befizető külön kérelmére igazolást állít ki.

Az éves pénzügyi hozzájárulás mértéke*: 8 millió Ft alatti éves árbevétel esetén évente 5 000 Ft, ha székhelyén túl további telephellyel is rendelkezik, telephelyenként további évi 5 000 Ft; illetve 8 millió Ft feletti éves árbevétel esetén évente 10 000 Ft, ha székhelyén túl további telephellyel is rendelkezik, telephelyenként további évi 10 000 Ft. (29/2024. (IV. 30.) rendelet)

A rendelet hatálya alá eső dísznövények körét – melyekre vonatkozik a hozzájárulás fizetési kötelezettsége – a 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 1. melléklet XIII. része tartalmazza. A melléklet magában foglalja a Kombinált Nómenklatúra 6. árucsoportjában található valamennyi terméket, kivéve a 0601 20 10,  0602 10 10,  0602 20, 0602 90 10, 0602 90 20,  0602 90 30, valamint a  0602 90 41 vámtarifaszám alá tartozó termékek közül a nem díszítésre használt erdei fa terméket.

Boros Dávid

Szakmaközi Marketing és Innovációs Bizottság elnöke

Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezte

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szakmai partner
Nyakas Farm
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés