Hírek
Kertészet
Biotermékek: a biobogyósok a leginkább népszerűek
Az Organic Produce Network jelentése szerint a biobogyósok (eper, áfonya, málna és szeder) második éve kerültek a kategória első helyére az eladási számokban. 2023-ban 1,66 milliárd dollárt tettek ki, és 6%-kal nőttek az előző évhez képest. A Biotermékek állapota 2023 című jelentés adatai szerint az Egyesült Államokban a biotermékek teljes értékesítése 2023-ban elérte a 9,6 milliárd dollárt, ami 1,6%-os növekedés az előző évhez képest.
A mennyiséget tekintve a biobanán végzett az élen 244 ezer tonna, míg a bogyósok a második helyre kerültek 114 ezer tonna mennyiséggel.
A jelentés kimutatta, hogy a biobogyósok ára 56%-kal magasabb a hagyományoshoz képest. Ez azt jelzi, hogy a fogyasztók hajlandóak voltak lényegesen többet fizetni e gyümölcsök biováltozatáért.
Almák
Az ökológiai alma értékesítése kismértékben, -0,9%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest 2023-ban.
A Nyugat volt az egyetlen régió, amely 2023-ban 0,9%-os árbevétel-növekedést könyvelhetett el a bioalma területén, míg az északkeleti és a közép-nyugati régióban volt a legnagyobb, -4,1%-os volumenveszteség.
Ezenkívül a bioalma 47%-os árprémiumával a hagyományoshoz képest azt mutatta, hogy a fogyasztók hajlandóak jóval többet fizetni ennek az alapgyümölcsnek a biováltozatáért.
Banán
A biobanán az Egyesült Államokban értékesített 3 legfontosabb biogyümölcs közé tartozik.
A jelentés megállapítja, hogy az ágazat éves szinten egészséges, 4,3%-os értékesítési növekedést mutatott 2023-ban, ami jelentősen meghaladta a teljes biotermék-kategória 1,6%-os növekedését.
Az ágazatot sok negatív hatás éri a szabályozás és a munkakörülmények miatt, amelyek évtizedek óta alacsonyan tartják az árakat.
„A banán a legnépszerűbb és legolcsóbb gyümölcs a kosarunkban, köszönhetően annak, hogy más, számunkra láthatatlan emberek (kistermelők, ültetvényesek) támogatják gyümölcseinket alacsony bérek, rossz munkakörülmények és környezetvédelmi hivatkozások révén. Elutasítjuk ezt a történelmi modellt, és azon dolgozunk, hogy megváltoztassák a banánárazással kapcsolatos mélyen rögzült gondolkodásmódot” – mondta Jennie Coleman, az Equifruit elnöke.
Avokádó
Az eladások terén a 12. helyen álló avokádó éves összehasonlításban gyenge értékesítési teljesítményt mutatott 2023-ban, –6,6%-os csökkenést mutatva 249 millió dolláros összértékesítés mellett.
A mennyiségi oldalon a kategória sokkal jobban teljesített, 4,9%-os növekedést mutatott 70 millió font eladott eladás mellett. A bioavokádó 2023-ban szilárd árprémiumot tudott megtartani a hagyományoshoz képest, ami az előző évhez képest négy százalékponttal 56%-ra emelkedett.
agrotrend.hu/https://www.magro.hu/agrarhirek