Állattenyésztés

Gazdálkodás

Tej Terméktanács: meg kell akadályozni a magyar termékek piaci visszaszorulását

A magyar tejágazat jövője érdekében meg kell akadályozni, hogy a belföldön készülő termékek kiszoruljanak a saját piacukról – közölte a Tej Terméktanács az MTI-vel.

A szervezet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) tavalyi adatai alapján úgy véli, hogy a magyar tejtermékek visszaszorulása egyértelműen megfigyelhető – írta a Magyar Állattenyésztők Szövetségének honlapja.

A Nébih a 10 legnagyobb forgalmú üzletláncot vizsgálva megállapította, hogy 2014 óta csak a tejkínálatban nőtt a belföldi részesedés, 90,6 százalékról 95,6 százalékra. A sajtok között ugyanakkor 57,6 szalékról 46,7 százalékra, a joghurtok esetében 42 százalékról 19,4 százalékra esett vissza a magyar áru aránya. Kis mértékben a többi tejterméknél is bővült a nagy áruházláncok behozatala, hiszen a túró, a tejföl, a kefír esetében 90,9 százalékról 89,4 százalékra csökkent a belföldi részesedés átlaga. Az import aránya minden termékkategóriában a külföldi áruházaknál magasabb.

Fotó: wikimedia

A terméktanács szerint a csökkenést az agresszív, tisztességtelen piaci magatartás okozza, ezért az agrárkormányzattól várnak intézkedést, amihez törvénymódosítási javaslatot készítenek – olvasható a közleményben.

A magyar termékek visszaszorulását azért is elszomorítónak nevezték, mert a termelők, a feldolgozók az elmúlt években százmilliárdos nagyságrendben vállaltak fejlesztéseket. A kapacitásnövelő, hatékonyságjavító, költségcsökkentő, környezetvédelmi, korszerűsítő beruházások azt jelzik, hogy a vállalkozások nem csupán szakmailag, de pénzügyileg is elkötelezettek a magyar tej jövője iránt – hangsúlyozta az érdekképviselet.

agrotrend.hu / MÁSZ

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szakmai partner
Nyakas Farm
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés