Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Események

Coop Rally 2024 – Bemutatkozik az Univer Cégcsoport

Rövid cégcsoport áttekintés

Az 1948-ban alapított, 100 % magyar tulajdonban lévő, kecskeméti székhelyű Univer Cégcsoport napjainkra a hazai élelmiszeripar és kereskedelem kiemelkedő szereplőjévé nőtte ki magát.

A vállalat összesen mintegy 1300 ember számára biztosít megélhetést, mellyel az alföldi város jelentős munkaadója. A cégcsoport egyik meghatározó tagja az Univer Product Zrt., mely ételízesítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozik, de a holding érdekeltségi körébe tartozik a kereskedelmi egységeket tömörítő Univer Coop Zrt. és a régió egyik legrégibb bevásárlóközpontja – a kecskeméti Alföld Áruház üzemeltetője – az Alföld Zrt. is. További cégcsoport tagok a holding feladatokat ellátó Univer Zrt. és Univer Szövetkezeti Zrt.; a sporttámogatásért felelős Univer-Sport Kft.; valamint az Univer Product Zrt. romániai leányvállalata az Univer Product s.r.l.  és német leányvállalata az Univer Deutschland GmbH, mely idén kezdi el működését.

forrás: pxhere

 

Legfontosabb mérföldkövek

  1. október 8.: Kecskeméten, a Rákóczi út 20. szám alatti épületben tartott közgyűlésen 28 fő, 10 forintos részjegyekkel megalapította a Kecskeméti Földművesszövetkezetet, a mai Univer jogelődjét.

1950-es évek: Cégünk szerteágazó kereskedelmi és vendéglátóipari tevékenységeket folytatott.

1965-ben Hetényegyházán megnyílt a konzervüzem.

1967: Az Univer megkezdi a Piros Arany gyártását Hetényegyházán.

1969: Ebben az évben nevezték el cégünket Univer Szövetkezetnek, utalva ezzel univerzális jellemzőire.

1975: Cégünk elsőként hozott forgalomba konyhakész majonézt Magyarországon.

1988: Együttműködés kezdete a McDonald’s hálózattal.

1980-90: Modernizáció, akvizíciók időszaka: a kecskeméti Hírös Sütőüzem az Univer tulajdonába került. Megjelent a piacon az Erős Pista, valamint az Univer Mustár és Ketchup.

1998-2001: Az 1990-es évek végére eldőlt, hogy az Univer két stratégiai ágazata a kereskedelem, valamint az élelmiszeripari termelés és értékesítés.

2003: Az Univer többségi tulajdont szerzett, majd később felvásárolta a Kecskeméti Konzervgyárat.

2009: Új gyártóüzem átadása a Mindszenti körúti telepen. A 3,5 milliárd forintból megvalósult beruházás lehetővé teszi a magyar és a külföldi piacok ellátását, a gyártási hatékonyság növelését, valamint a tartósítószer-mentes termékskála kiszélesítését a majonéz, mustár, ketchup és salátaöntetek termékkategóriákban.

2010: Mezőgazdasági K+F programok a megfelelő minőségű alapanyag érdekében. Univer-Agro Kft. keretei között egy Kecskemét melletti, elsősorban paradicsomra szakosodott mintagazdaság létesítése.

2014-2017: Szolnoki úti telephely rekonstrukciója két ütemben – 3,5 + 4,3 milliárd forintos beruházással –, melynek eredményeként 25.000-ről 140.000 tonnára nőtt az éves nyers paradicsom feldolgozó kapacitás.

2021-2023: Elkészült a közel 8 milliárd forint értékű, három telephelyet érintő kapacitásbővítő beruházás. Ennek legnagyobb elemével, a Kecskemét-Hetényegyházán megvalósult új gyárépítéssel a vállalat több mint duplájára, 12-15 ezer tonnára növeli a magyaros ételízesítői gyártókapacitását.

Az Univer 76 évre visszatekintő történelmében kiemelkedő szerepet játszottak a fejlesztések, újítások. Ennek nyomán bizonyos területeken igazi úttörőként volt jelen a hazai élelmiszeriparban. Az Univer által kifejlesztett Piros Arany és Erős Pista mára legendás magyar termékek. A kecskeméti cég nemcsak a termékek kapcsán próbál lépést tartani a folyamatosan változó fogyasztói igényekkel, de a termelésben is igyekszik a lehető legmodernebb gyártási technológiákat alkalmazni.

 

Tevékenységi kör

Az Univer Product Zrt. élelmiszerek gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. Ismertségét elsősorban a magyar konyha elengedhetetlen ételízesítőinek számító magyaros termékeinek – az Erős Pistának és a Piros Aranynak – köszönheti, melyek a cég hetényegyházi telephelyén készülnek, csakúgy, mint az Univer Gulyáskrém, Édes Anna, valamint a hagymakrémek. A magyaros termékskála tagja továbbá a 2013-ban bevezetett Haragos Pista – extra erős, nyers, darált paprika. A vállalat által forgalmazott termékek palettája ennél azonban jóval szélesebb: Kecskeméten készülnek a tartósítószermentes Univer majonéz, az e-szám mentes ketchup és mustár, a salátaöntetek, az asztali szószok, valamint a prémium gyümölcslekvárok, paradicsom alapú termékek és bébiételek is. Az alföldi cég kiemelt figyelmet szentel a korszerű technológia, valamint gyártásbiztonsági feltételek megteremtésének. A cég termékeinek népszerűségét mi sem mutatja jobban, hogy az Univer a majonéz, mustár, ketchup, bébiétel és magyaros ételízesítők kategóriában is piacvezető.

 

Gazdasági mutatók (2023.)

Univer cégcsoport:

  • Alkalmazotti létszám: 1306 fő
  • Nettó árbevétel: 78,9 milliárd forint

Univer Product Zrt.:

  • Alkalmazotti létszám: 660 fő
  • Nettó árbevétel: 46,8 milliárd forint – Az Univer Product Zrt. 2002-es indulása óta

minden üzleti évét pozitív eredménnyel zárta.

  • Értékesített késztermék volumen: 49,0 ezer tonna
  • Mezőgazdasági integrációba bevont területek méret: 2400 hektár
  • Beszerzett nyersanyag cikkelemek száma: 110
  • Szerződött helyi gazdálkodók száma: 450 fő
  • Hazánkban beszerzett (zöldség nyersanyag):
    • paradicsom: 87.000 tonna
    • paprika: 5.200 tonna
    • fokhagyma: 430 tonna
    • vöröshagyma: 210 tonna
    • torma: 300 tonna

 

Gyáregységek megoszlása

  1. Hetényegyházi telephely és termékei

A 2023-ban átadott új üzem a legkorszerűbb műszaki színvonalon működik; gépészeti, informatikai és környezeti szempontból megfelel az ipar 4.0 alapelveinek. Az Univer az új üzem működtetésében is követi hagyományait: növekvő alapanyag-ellátását továbbra is teljes egészében magyarországi, főként környékbeli termelőkre alapozza. A megfelelő minőségű és mennyiségű alapanyag beszerzése érdekében az Univer csaknem 50 éve működteti termeltetési rendszerét, amely több száz, jellemzően Kecskemét 80 kilométeres körzetében dolgozó magyar termelőre épül.

Gyártott volumen (2023): 6.500 tonna

Termékek:

  • paprikakrémek: Piros Arany, Erős Pista, Gulyáskrém, Édes Anna, Haragos Pista;
  • reszelt torma és pizzakrém;
  • fokhagyma- és vöröshagymakrém.
  1. Mindszenti körúti telephely és termékei

Mindszenti körúti telephely biztosítja a magyar és a külföldi piacok ellátását, a gyártási hatékonyság növelését, valamint a tartósítószer-mentes termékskála kiszélesítését a majonéz, mustár és ketchup termékkategóriákban.

Gyártott volumen (2023): 31.600 tonna

Termékek:

  • majonéz alapú szószok;
  • ketchupok;
  • mustárok;
  • McDonald’s szószok 1988 óta.

III. Szolnoki úti telephely és termékei

A paradicsomsűrítési technológia legújabb és legmodernebb eszköze a telephelyen található Apollo elősűrítő torony. Jelentősen megnöveli a hatékonyságot és a sűrítéshez szükséges energiamennyiséget is csökkenti, kapacitása 1200 tonna /nap.

Gyártott volumen (2023): 20.880 tonna

Termékek:

  • sűrített paradicsom, passata;
  • salátaöntetek, szószok és gyümölcslekvárok;
  • bébiételek.

 

Erős Pista gyárral kapcsolatos arányosított adatok

Az Univer Product Zrt. összes munkavállalójából – 660 fő – a hetényegyházi üzemben mintegy 110 ember dolgozik.

Az új fő épületegyüttes 8683 m2 alapterületű.

Az épület homlokzata Magyarország legnagyobb Erős Pistája, amiből, több mint 1 100 000 darab Erős Pistás üveget lehetne megtölteni.

Az üveg töltő- és csomagoló vonalon évente 7,0 millió terméket gyártanak.

Tubusból a tavalyi évben 27 millió darabot gyártottunk, ebből a legtöbbet gyártott kiszerelés a 160 g-os tubus, ami kb. 16 millió darab volt.

Az üzem udvarán 254 darab nyersanyag tároló tartály található, amelyek összes tároló kapacitása közel 8000 tonna

 

Piaci pozíciók a különböző termékszegmensekben

Magyarországon a folyékony ételízesítők gyártása terén továbbra is meghatározó szerepet töltünk be. Termékeinkkel jelen vagyunk szinte valamennyi meghatározó élelmiszer láncnál. A cég ételízesítőinek a forgalmi részesedése és ismertsége erős. A paprikakrémek piaci részesedése dominánsnak mondható, annak ellenére, hogy az elmúlt években új kihívói akadtak a Piros Arany és az Erős Pista márkáknak. A vállalat büszke arra, hogy a majonéz, ketchup és mustár esetében piacvezető szerepet tölthet be, valamint ezt az első helyet bébiételeink is kiérdemelték. Az Univer majonéz, mustár, ketchup és bébiétel termékkategóriákban elért magyarországi piaci részesedését a következő ábrák mutatják be:

 

Agrotrend.hu/ Univer

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés