Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Aktuális

AZ ÚJ JAGUAR F-PACE: MÉG KIFINOMULTABB, IMMÁR ÁLLANDÓ ONLINE KAPCSOLATTAL ÉS HIBRID HAJTÁSSAL IS

Határozott, új külső megjelenésével, szépségesen megmunkált, vadonatúj belső terével, legújabb generációs Pivi Pro szórakoztató rendszerével, valamint négy- és hathengeres motorokból álló, mild hybrid és plug-in hybrid technológiát is alkalmazó hajtáslánc-kínálatával az új Jaguar F-PACE a luxus, az állandó online kapcsolat és az elektromos hajtás terén egyaránt többet nyújt. A négyhengeres, 404 lóerős plug-in hybrid hajtáslánc tisztán elektromos hatótávolsága akár 53 km*.

  • Bemutatkozik az új F-PACE: továbbfejlesztett külsõ formaterv, vadonatúj belsõ kialakítás, fejlett kapcsolódási megoldások és – most elõször – takarékos hibrid hajtáslánc-kínálat

  • Átdolgozott külsõ megjelenés: új kialakítású motorházfedél, nagyon keskeny, teljes LED-es, négy elembõl álló fényszórók, új hûtõmaszk, valamint új hátsó lámpatestek és lökhárító teremt még határozottabb kiállást

  • Gondosan megmunkált belsõ tér: a vadonatúj utastérben kifinomult részletek, prémium anyagok és ösztönösen kezelhetõ technológia teremt nyugodt, pihentetõ környezetet minden utas számára

  • Plug-in Hybrid: hálózatról tölthetõ, soros négyhengeres benzin-elektromos hibrid hajtáslánc 404 lóerõs csúcsteljesítménnyel, akár 53 km* tisztán elektromos hatótávolsággal és akár 49 g/km* CO₂ -kibocsátással

  • Hathengeres mild hybrid benzin- és dízelmotorok: az új 400 lóerõs, soros hathengeres 3,0 literes Ingenium benzinmotor és a legújabb 300 lóerõs, soros hathengeres, 3,0 literes Ingenium dízelmotor mild hybrid (MHEV) technológiával kínál kifinomult motorteljesítményt és kivételes menetdinamikát

  • A legújabb dízelmotorok: az új generációs 2,0 literes, soros négyhengeres Ingenium dízelmotorok üzemanyag-fogyasztását szintén MHEV technológia teszi még kedvezõbbé

  • Mindig kapcsolatban: a vadonatúj, 11,4 colos ívelt üvegû HD érintõképernyõrõl kezelhetõ, legújabb generációs Jaguar Pivi Pro dupla SIM kártyával ellátott szórakoztató rendszer

  • Mindig naprakész: a vezeték nélküli szoftver-frissítésnek köszönhetõen a jármû- és szórakoztató rendszerek legújabb verziói mindig zökkenõmentesen, vezeték nélküli kapcsolaton keresztül telepíthetõk

  • Utaskomfort: innovatív, aktív útzaj-szûrés és utastéri levegõ ionizálás a legfinomabb részecskéket és allergén anyagokat is felfogó PM2.5 szûrõvel

Határozott, új külsõ megjelenésével, szépségesen megmunkált, vadonatúj belsõ terével, legújabb generációs Pivi Pro szórakoztató rendszerével, valamint négy- és hathengeres motorokból álló, mild hybrid és plug-in hybrid technológiát is alkalmazó hajtáslánc-kínálatával az új Jaguar F-PACE a luxus, az állandó online kapcsolat és az elektromos hajtás terén egyaránt többet nyújt. A négyhengeres, 404 lóerõs plug-in hybrid hajtáslánc tisztán elektromos hatótávolsága akár 53 km*.

A megújult külsõ dizájn még letisztultabb, még határozottabb megjelenéssel vértezi fel a díjnyertes F-PACE nagyteljesítményû szabadidõjármûvet, amely új, plasztikusan megformált, szélesebb domborítással kialakított motorházfedelet, valamint finomabban, pontosabban kidolgozott felületeket kapott. Az új motorházfedél alkalmazásával csökkent az illesztési hézagok száma az orron, így még lenyûgözõbbé vált az autó megjelenése.

A nagyobb hûtõmaszkon a Jaguar tradicionális logója által ihletett rombusz-mintázat jelenik meg, míg a kerékdob légkivezetõ nyílásait mostantól az ikonikus Leaper embléma díszíti, felhívva a figyelmet a jármû minden pontján megnyilvánuló, részletekbe menõ, kivételes kidolgozásra. Az új F-PACE orrkialakításának a módosított légbeömlõkkel és sötét rácsdekorációval ellátott, új lökhárító kölcsönöz szélesebb, határozottabb, dinamikus megjelenést.

A karakteres dupla 'J' nappali világítással szerelt új, különösen keskeny, négy elembõl álló, teljes LED-es fényszórók (opcióként pixel LED technológiával) fokozott felbontást és megnövelt fényerõt kínálnak.

A modell minden felszereltségi szintjén prémium LED technológiát találunk, az SE és HSE modellek automata fényszórókat kaptak, intelligens fényszóró asszisztenssel kiegészítve.

Hátul szintén új, keskeny fényforrások rajzolják ki a Jaguar dupla íves mintázatát (amellyel elõször a tisztán elektromos I-PACE szabadidõjármûvön találkozhattunk), kihangsúlyozva a jármû szélességét. A lökhárító új rajzolata és a plasztikusan megformált csomagtérajtó magabiztos megjelenést kölcsönöz az autónak.

Vadonatúj, mívesen kidolgozott belsõ tér

Az F-PACE vadonatúj, minõségi anyagokkal bélelt belsõ tere magasabb szintû kapcsolódási szolgáltatásokat, valamint minden eddiginél kifinomultabb, megnyugtatóbb hangulatot kínál. A vezeték nélküli telefontöltõt és megnövelt tárolókapacitást kínáló új, sportos középkonzol lendületesen fut fel a mûszerfalra.

Az új belsõ tér központi eleme a tökéletesen integrált, 11,4 colos, HD érintõképernyõ, illetve az elegáns magnézium keretbe foglalt, ívelt üvegpanelen keresztül vezérelhetõ új Pivi Pro szórakoztató rendszer.

A számos szépséges részlet egyike az új Drive Selector, amelynek felsõ részét ’krikettlabda’ öltésekkel díszítették, míg alsó szegélye precízen megmunkált fém felület: mindkét részlet a kiemelkedõ tapintási élményt segíti elõ.

Az új, körkörösen megragadható fogantyúval szerelt ajtópanelek megkönnyítik a beszállást, illetve tágasabb férõhelyet kínálnak vizes palackok és egyéb tárgyak elhelyezésére. Az elektromos ablakemelõ kapcsolók az ajtópanel felsõ részérõl lejjebb költöztek, így az utasok még könnyebben elérhetik azokat.

A megújult ülések szélesebb párnázatot, kibõvített masszázsfunkciót, valamint nagyobb felületen mûködõ hûtõ és fûtõ funkciót kaptak. Egyes modelleken minden fejtámlát dombornyomott Jaguar Leaper figura díszít, míg a márka múltjára a kárpitokra erõsített ‘Est.1935 Jaguar Coventry’ címkék hívják fel a figyelmet.

Az utasok kényelmérõl és egészségérõl fejlett technológiák széles választéka gondoskodik. Az utastéri levegõ ionizálás jobb légminõséget szavatol a beltérben: a Nanoe technológia eltávolítja a levegõbõl az allergén anyagokat, valamint semlegesíti a kellemetlen szagokat. A rendszer újdonsága a 2.5 PM szûrõ, amely felfogja a különösen apró (akár 2.5 PM szemcseméretû) részecskéket, ezzel egészségesebbé és kellemesebbé téve az utasteret. A rendszer aktiválásához elég megnyomni a 'Purify' gombot.

Plug-in teljesítmény és menetdinamika

Az új F-PACE a P400e plug-in hybrid hajtáslánccal, továbbá a legmodernebb soros négy- és hathengeres Ingenium benzin- és dízelmotorokkal rendelhetõ. Egyes motorokhoz most elõször mild hybrid (MHEV) technológia is társul.

Az összes F-PACE modell intelligens összkerékhajtást és nyolcfokozatú automata sebességváltót kapott. A teljes hajtáslánc-választék:

Dízelmotor

  • 163 lóerõs 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás

  • 204 lóerõs 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás

  • 300 lóerõs 3,0 literes, soros hathengeres mild hybrid dízelmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás

Benzinmotor

  • 250 lóerõs 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás

  • 400 lóerõs 3,0 literes, soros hathengeres kompresszoros és turbós mild hybrid benzinmotor, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás

  • 404 lóerõs 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotoros plug-in hybrid, nyolcfokozatú automata váltó, összkerékhajtás

Az új plug-in hybrid modell 2,0 literes, négyhengeres belsõ égésû motorjának és 105 kW teljesítményû villanymotorjának összesített rendszerteljesítménye 404 LE, kombinált forgatónyomatéka 640 Nm. A fejlett villanymotort egy 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja; a hibrid rendszer akár 49 g/km* CO₂-kibocsátást szavatol, akár 2,5 l/100km* átlagos üzemanyag-fogyasztás, valamint lenyûgözõ menetdinamika (5,3 mp gyorsulás 0-100 km/órára) mellett.

Teljesen feltöltött akkumulátorral az új P400e modell akár 53 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni, amivel az új F-PACE Plug-in Hybrid tökéletes választás a napi ingázáshoz**. Gyorstöltõ (30kW egyenáram) alkalmazásával mindössze 30 perc alatt 0-ról 80%-ra tölthetõ az akkumulátor, míg a 7kW-os háztartási fali töltõbox ugyanezt a töltést mindössze 1 óra 40 perc alatt teljesíti.

A négy- és hathengeres dízelmotorokhoz elérhetõ, valamint a hathengeres benzinmotorhoz kínált, fejlett mild hybrid technológia integrált szíjhajtású indítómotor/generátort (BiSG) alkalmazva nyeri vissza a lassítás és fékezés közben felszabaduló energiát. Ezt az energiát aztán egy külön 48 voltos lítium-ion akkumulátorban tárolja a rendszer, majd intelligens módon elinduláskor, gyorsításkor a belsõ égésû motor kisegítésére használja, illetve kifinomultabb mûködésû start/stop funkciót valósít meg.

A mild hybrid technológiával felvértezett, új generációs 163 lóerõs 2,0 literes, négyhengeres Ingenium dízelmotor átlagos CO₂-kibocsátása akár 163g/km*, üzemanyag-fogyasztása akár 6,2 l/100km*.

A soros hathengeres, 300 lóerõs dízelmotor már kis fordulatszámon nagy teljesítményt ad le, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 7,4 l/100km*, CO₂-kibocsátása pedig akár 194 g/km*. Amennyire versenyképes a motor takarékossága, annyira lenyûgözõ a dinamizmusa: mindössze 6,4 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

Az új dízelmotor teljesíti a szigorú károsanyag-kibocsátási normákat, köztük az Euro 6d-Final normát is, köszönhetõen egy sor fejlett technológia alkalmazásának: a soros, szekvenciális turbófeltöltõk és a fejlett kipufogógáz-kezelõ rendszer a világ egyik legmodernebb dízelmotorjává teszik.

A benzinmotorok kedvelõi a 3,0 literes, soros hathengeres motor 400 lóerõs kivitelét választhatják, mely 550 Nm maximális forgatónyomatékot ad le. Ezen verzió a legmodernebb motortechnológiákat alkalmazza, beleértve a kettõs megfúvású turbófeltöltõvel megtámogatott, elektromos kompresszort, valamint a változó szelepemelési rendszert (CVVL), amelyek együtt kifinomult teljesítményt és takarékos üzemet eredményeznek. Az új F-PACE 400 lóerõs kivitele 5,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetbõl 100 km/órára.

Végezetül a 250 lóerõs 2,0 literes, négyhengeres Ingenium benzinmotor 365 Nm forgatónyomatékot, 7,3 másodperces 0-100 km/órás gyorsulás, akár 209 g/km* átlagos CO₂-kibocsátást, valamint akár 9,3 l/100km* átlagos üzemanyag-fogyasztást kínál.

Az összes motorhoz a Jaguar nyolcfokozatú automata sebességváltója csatlakozik.

Minden F-PACE modell alapfelszereltségként kínálja az összkerékhajtást. Az intelligens hajtáslánc-dinamikai rendszernek köszönhetõen ez a hátsókerék-hajtású jármûveket idézõ menetdinamikát kínál, ugyanakkor a körülményektõl függõen gyakorlatilag késlekedés nélkül képes módosítani az egyes tengelyekre esõ hajtóerõt.

A legújabb ’JaguarDrive Control’ normál, komfort, öko, esõ/jég/hó, valamint dinamikus üzemmódokat kínál, amelyeket a vezetõ az útviszonyok függvényében kézzel választhat ki. A vadonatúj Drive Selector mellett elhelyezett, új forgótárcsával választható üzemmódok az F-PACE kormánymûvének, sebességváltójának, gázreakcióinak és az opcionális ’Adaptive Dynamics’ rendszerének beállításait módosítják.

Az automatikus kézifék még kényelmesebben és finomabban mûködik, mint a hagyományos visszagurulásgátló. Emelkedõn parkolva az új technológia idõkorlátozás nélkül rögzíti a fékeket, és csak akkor engedi el azokat, amikor a vezetõ a gázpedálra lép.

Élvonalbeli online technológiák

Az új F-PACE a Jaguar fejlett elektronikus jármû architektúráját (EVA 2.0) alkalmazza, amely a legkülönfélébb új technológiákat támogatva gondoskodik arról, hogy a jövõre teljes mértékben felkészített gépkocsi mindig kapcsolatban álljon, és mindig a legfrissebb szoftververziókkal rendelkezzen.

A Pivi Pro szórakoztató rendszer legújabb változata a 11,4 colos, ívelt üvegpanellel szerelt, vadonatúj HD érintõképernyõn keresztül kezelhetõ. A rendszer jobb leolvashatóságot, háromszor nagyobb fényerõt, valamint 48 százalékkal megnövelt felületet kínál, mint a korábbi, 10 colos képernyõ. Az egyszerûbb menüstruktúra révén a leggyakrabban használt funkciók 90 százaléka kettõ vagy kevesebb érintéssel elérhetõ a nyitóképernyõrõl.

A létfontosságú adatok villámgyors elérhetõsége érdekében az új F-PACE új 12,3 colos, HD virtuális mûszerfal kijelzõt kapott. A feljavított grafikát és konfigurálható elrendezést kínáló kijelzõn teljes képernyõn megjeleníthetõ a navigációs térkép és az útmutatások, a digitális mûszerek, a médialejátszó információi, a telefonkönyv vagy az infotainment rendszer adatai. Az F-PACE legújabb head-up display technológiája révén figyelemelterelés nélkül gondoskodik a vezetõ teljes körû, azonnali tájékoztatásáról.

Az intuitív új szórakoztató rendszer alapfelszereltségként kínálja az Apple CarPlay® funkciót; a felhasználók egyszerre két készüléket csatlakoztathatnak az autóhoz Bluetooth-on keresztül. Piactól függõen az Android Auto™ is az alapfelszereltség részét képezheti. A térerõ-erõsítõ funkcióval felvértezett vezeték nélküli töltõrendszer képes villámgyorsan feltölteni az utasok okostelefonjait. A rendszer külsõ antennájának köszönhetõen tisztább hívást, jobb hangminõséget is biztosít.

A Pivi Pro saját áramforrással rendelkezik, így azonnal használatra kész, amint a vezetõ helyet foglal a volán mögött.

Az autó olyan új kényelmi technológiákat kínál, mint a vezeték nélküli szoftverfrissítés, amelynek köszönhetõen a sportos szabadidõjármû rendszerei mindig a legújabb szoftververziókat alkalmazzák. A technológia jóvoltából a felhasználóknak nem szükséges felkeresniük márkakereskedõjüket a jármû szoftverének frissítéséhez.

A Pivi Pro kapcsolódásáról a legújabb generációs, dupla beágyazott SIM-kártyás technológia gondoskodik. A két LTE modem révén a rendszer párhuzamosan több funkciót is képes végrehajtani (pl. zenei streaming és szoftverfrissítés), anélkül, hogy az a teljesítmény rovására menne. Az élvonalbeli kapcsolódási technológiának köszönhetõen a mobil adatkapcsolat akkor sem esik ki hosszabb idõre, ha az autó lefedettség nélküli területen halad át, mivel a rendszer az összes szolgáltató hálózatán barangolva mindig a létezõ legerõsebb jelet biztosítja.

A kategóriában elsõ ízben alkalmazott aktív útzaj-csillapítási technológia folyamatosan méri az útfelületen keletkezõ rezgéseket, és kiszámítja, milyen eltolt fázisú hanghullámmal tudja semlegesíteni az utasok füléhez eljutó zajokat. Ezzel csökken az utastéri zajszint, ami kifinomult utazási élményt jelent. Ráadásul az alacsony frekvenciás zajok huzamos hallgatása rendszerint fáradáshoz vezet, így ezek hiányában pihentetõbb az utazási élmény. A rendszer az ülések foglaltságát is ellenõrzi, így folyamatosan, személyre szabva tudja optimalizálni a zajszûrési teljesítményt. A technológia csekély tömegének köszönhetõen nem befolyásolja a jármû tömegeloszlását és vezethetõségét, ugyanakkor távol tartja a belsõ tértõl a nem kívánatos motorzajt, ezzel tovább fokozva a belsõ tér békéjét.

A még kényelmesebb használat érdekében a második generációs Activity Key anélkül is lehetõvé teszi az ajtózárak nyitását és zárását, valamint a motor indítását, hogy az indítókulcs az autóban lenne. A hordható eszköz immár karóraként is funkcionál és egy feltöltéssel hét napon át üzemel.

Az új F-PACE a legújabb generációs vezetõtámogató technológiákat alkalmazza. Ezek között említést érdemel a szabad kiszállás felügyelet funkció, amely az oldalajtó nyitásakor az elöl és hátul utazókat egyaránt figyelmezteti, ha közeledõ autót vagy kerékpárost észlel.

A Jaguar elkötelezte magát a nagy szilárdságú, de mégis könnyû jármûvek építése mellett, és ezt a hagyományt az új F-PACE is folytatja. Az alumínium vázszerkezet jelentõs részben újrahasznosított alumínium felhasználásával készül. Ez a zárt körforgású gyártás fokozott fenntarthatóságot eredményez, és nagy mértékben hozzájárul a Jaguar zéró károsanyagot, zéró balesetet és zéró forgalmi torlódást megcélzó 'Destination Zero' programjának megvalósulásához.

Az autó S, SE és HSE felszereltségi szinten választható; mindegyik szint kérhetõ R-Dynamic kivitelben. Szintén opcióként rendelhetõ az összes modellvariánshoz a fekete külsõ optikai csomag.

Wallis Automotive Europe

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés