Hírek

Kiválóak a tokaji borok

Tokaj-Hegyalja borai kulcsszerepet játszottak eddig is és játszanak a jövőben is a magyar bor exportsikereiben, épp úgy, ahogy az itteni borfesztiválok népszerűsítik az e területről származó borokat a fogyasztók körében – fogalmazott a XVIII. Tolcsvai Borfesztivál megnyitóján Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára.

A magyar borfogyasztó lokálpatrióta, a nálunk elfogyasztott bor több mint 90 százaléka hazai. Ezt az érzelmi kötődést kell kihasználni annak érdekében, hogy mindez továbbra is így maradjon. A fiatalokat meg kell nyerni a kulturált borfogyasztásnak, ami több tízezer termelő és családja jövőbeli megélhetését is szolgálja Magyarországon – mondta az államtitkár.

Feldman Zsolt kifejtette: ma, az úgynevezett „dobd el” kultúra terjeszkedése idején a szőlő- és bortermelés értéket képvisel, magában foglalja a természet tiszteletét, a hagyományokat, azok ápolását, a borkészítés tudományának apáról fiúra örökítését. A pincék csendje, az ott gyakran hosszú évekig tárolt bor pedig egy teljesen más világot csillant fel. A borfesztiválok ezeket az értékeket mutatják meg, ilyenkor a pincészetek a borvidék legszebb arcát mutatják. Kulturális programokkal színesítve olyan élményt nyújtanak, amelyekre építeni lehet a fogyasztók magyar borok iránti elkötelezettségét. Úgy, mint például Tolcsván, az immáron XVIII. alkalommal megrendezett Borfesztiválon. Feldman Zsolt fontosnak nevezte, hogy a bor ne csak az ünnepeké, de a hétköznapoké is legyen.

Fotó: Vermes Tibor

A szőlő inspiráló növény, hosszútávú, több évtizedre előrelátó gondolkodásra tanítja a vele foglalkozót. A borászkodásra érdemes a fiatalok figyelmét ráirányítani, mert az egy örömteli, másoknak is örömöt szerző tevékenység. A kiváló bor a hálás fogyasztó elismerését reméli, a szép borban az átváltozás isteni titkát keressük. Az pedig talán nem más, mint az alázattal megművelt föld, a tisztelettel kezelt tőke és a hagyományokat a modern technológiával ötvöző borkészítés jól megérdemelt eredménye.

A tokaji bor mai hírnevét a kiváló minőségén és egyediségén túl marketingje is megalapozta egykor  – állította az államtitkár. Nem véletlenül maradtak fenn, váltak ismertté a tokaji bor kiválóságát magasztaló egykori európai uralkodói mondások, híres művészek véleményei, ezek terjesztésére a régi borkereskedők minden bizonnyal nagy hangsúlyt fektettek. Manapság, ha más eszközökkel is, de ugyan ezt a célt szolgálja a Nemzeti Bormarketing Stratégia, amelynek segítségével a kormány évi 3 milliárd forintot szán arra, hogy a magyar borok fogyasztása nőjön, értéke emelkedjen a nemzetközi piacokon. Az Európai Unióban Magyarország a 7. legnagyobb bortermelő, így nem lehet más célunk, mint hogy ennek a pozíciónak megfelelő piaci rangért dolgozzunk valamennyien, közösen – zárta köszöntőjét Feldman Zsolt.

agrotrend.hu / Agrárminisztérium

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés