Hírek

Kiválóak a tokaji borok

Tokaj-Hegyalja borai kulcsszerepet játszottak eddig is és játszanak a jövőben is a magyar bor exportsikereiben, épp úgy, ahogy az itteni borfesztiválok népszerűsítik az e területről származó borokat a fogyasztók körében – fogalmazott a XVIII. Tolcsvai Borfesztivál megnyitóján Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára.

A magyar borfogyasztó lokálpatrióta, a nálunk elfogyasztott bor több mint 90 százaléka hazai. Ezt az érzelmi kötődést kell kihasználni annak érdekében, hogy mindez továbbra is így maradjon. A fiatalokat meg kell nyerni a kulturált borfogyasztásnak, ami több tízezer termelő és családja jövőbeli megélhetését is szolgálja Magyarországon – mondta az államtitkár.

Feldman Zsolt kifejtette: ma, az úgynevezett „dobd el” kultúra terjeszkedése idején a szőlő- és bortermelés értéket képvisel, magában foglalja a természet tiszteletét, a hagyományokat, azok ápolását, a borkészítés tudományának apáról fiúra örökítését. A pincék csendje, az ott gyakran hosszú évekig tárolt bor pedig egy teljesen más világot csillant fel. A borfesztiválok ezeket az értékeket mutatják meg, ilyenkor a pincészetek a borvidék legszebb arcát mutatják. Kulturális programokkal színesítve olyan élményt nyújtanak, amelyekre építeni lehet a fogyasztók magyar borok iránti elkötelezettségét. Úgy, mint például Tolcsván, az immáron XVIII. alkalommal megrendezett Borfesztiválon. Feldman Zsolt fontosnak nevezte, hogy a bor ne csak az ünnepeké, de a hétköznapoké is legyen.

Fotó: Vermes Tibor

A szőlő inspiráló növény, hosszútávú, több évtizedre előrelátó gondolkodásra tanítja a vele foglalkozót. A borászkodásra érdemes a fiatalok figyelmét ráirányítani, mert az egy örömteli, másoknak is örömöt szerző tevékenység. A kiváló bor a hálás fogyasztó elismerését reméli, a szép borban az átváltozás isteni titkát keressük. Az pedig talán nem más, mint az alázattal megművelt föld, a tisztelettel kezelt tőke és a hagyományokat a modern technológiával ötvöző borkészítés jól megérdemelt eredménye.

A tokaji bor mai hírnevét a kiváló minőségén és egyediségén túl marketingje is megalapozta egykor  – állította az államtitkár. Nem véletlenül maradtak fenn, váltak ismertté a tokaji bor kiválóságát magasztaló egykori európai uralkodói mondások, híres művészek véleményei, ezek terjesztésére a régi borkereskedők minden bizonnyal nagy hangsúlyt fektettek. Manapság, ha más eszközökkel is, de ugyan ezt a célt szolgálja a Nemzeti Bormarketing Stratégia, amelynek segítségével a kormány évi 3 milliárd forintot szán arra, hogy a magyar borok fogyasztása nőjön, értéke emelkedjen a nemzetközi piacokon. Az Európai Unióban Magyarország a 7. legnagyobb bortermelő, így nem lehet más célunk, mint hogy ennek a pozíciónak megfelelő piaci rangért dolgozzunk valamennyien, közösen – zárta köszöntőjét Feldman Zsolt.

agrotrend.hu / Agrárminisztérium

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés