Gazdálkodás

Magyar baromfitermékek: Növekvő kihívások és kampány a fogyasztás ösztönzéséért

Az Agrármarketing Centrum sajtótájékoztatóján a baromfi ágazat aktuális helyzetéről, a baromfi termékek fogyasztásának előnyeiről és az idei kampány részleteiről beszéltek a szervezők.

Tarpataki Tamás, az agrárpiacért felelős helyettes államtitkár, hangsúlyozta az ágazat jelentőségét, de egyúttal rámutatott arra, hogy nem szabad megállni a fejlődésben. Hiába vagyunk önellátóak a baromfi hús tekintetében, a verseny éles, és a piac folyamatosan változik – olvasható a kormany.hu oldalán.

Fotó: Vermes Tibor / AM

A kormány ehhez számos támogatást nyújt a baromfiágazatnak.

A beruházási, járványvédelmi, állatvédelmi támogatások, a génmegőrzés továbbra is a stratégiai terv részét képezik. Ami a pénzügyi támogatásokat illeti, a Vidékfejlesztési Programban több mint 600 olyan támogatási döntés született, ami a baromfiágazathoz köthető, mintegy 170 milliárd forint értékben.

Az ágazat felszívóképessége nem romlik, hanem javul. Vagyis a jövőben előreláthatólag még több támogatást tudnak juttatni erre a területre. A globális és az európai piacot is azt látjuk, hogy a növekvő, a fejlődő országok fejlődésével együtt a fogyasztás és a felhasználás is nő. Ha tíz évvel előre nézünk, akkor azt látjuk, hogy világszinten 15%-al több baromfihúsra lesz szükség.

Fotó: Vermes Tibor / AM

Európai viszonylatban is a kereslet és a termelés növekedésével számolunk. Növekedési tér, fejlődési tér van.

A sajtótájékoztatón szó esett a kampányról is, amelyet az Agrármarketing Centrum szervez azért, hogy ösztönözze a belföldi baromfihús fogyasztást. Ondré Péter, az AMC ügyvezetője elmondta, hogy ez már a hatodik év, hogy a kampány zajlik.

Az idei kampány célja az egészségtudatos táplálkozás népszerűsítése és a belföldi fogyasztás növelése.

Az edukatív kampány mellett a szervezők online és rádiókampányokat, valamint influenszer kampányt is terveznek, amelyben olyan ismert sportolók is részt vesznek, mint Kiss Gergely vízilabdázó és Berki Krisztián tornász.

Fotó: Vermes Tibor / AM

A kampány részeként nyereményjáték is lesz, amelyben egy nagy kerti grillsütőt és baromfigrill termékeket tartalmazó termékkosarakat is kisorsolnak.

Dr. Csorbai Attila, a Baromfi Terméktanács elnöke a baromfihús népszerűségéről és egészségi előnyeiről beszélt. Hangsúlyozta, hogy a baromfihús alacsony zsírtartalmú és magas fehérjetartalmú, ami fontos tápanyagokat biztosít a fogyasztók számára. Dr. Csorbai Attila örömét fejezte ki, hogy a kampány fiatalokhoz is eljut, és az egészséges életmód részeként mutatja be a baromfihús fogyasztásának fontosságát.

Elmondta, hogy Magyarországon a baromfihús a leggyakrabban fogyasztott húsféleség, és az ágazat folyamatosan fejlődik, ami lehetővé teszi az exportnövekedést is.

A magyar baromfiágazat biztosítja a minőségi termékek és a fenntartható termelés folytonosságát.

A fogyasztók szerepe ebben az úton kiemelkedően fontos. Ezért érdemes figyelmet fordítani arra, hogy a bevásárlásaink során Magyar Baromfi védjeggyel ellátott termékeket válasszunk, hiszen ezzel nemcsak a magyar baromfitenyésztőket és termelőket támogatjuk, hanem olyan egészséges és minőségi húst juttatunk az asztalunkra, ami fontos tápanyagokkal látja el szervezetünket.

A nyári grillszezonban különösen érdemes kihasználni a baromfihús előnyeit és kreatív módon felhasználni a sokoldalú termékeket a grillezések alkalmával.

Az egészségtudatos táplálkozás és a magyar baromfihús iránti elkötelezettségünk segít abban, hogy egészséges és kiegyensúlyozott életet éljünk, miközben hozzájárulunk az ágazat fenntartható fejlődéséhez és növekedéséhez.

Tehát tegyük a magyar baromfihúst a grillrácsra és élvezzük az az ízletes és tápláló fogásokat, amelyek a család és barátok közös örömét is szolgálják!

agrotrend.hu/kormany.hu

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés