Gazdálkodás

AMC: a halfogyasztást ösztönző kampány hatására 20 százalékkal nőtt a halak iránti kereslet

Lezárult a “Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző kampány, amelynek hatására legalább 20 százalékkal nőtt a halak és haltermékek iránti fogyasztói kereslet az országban 2015-höz képest – közölte az Agrármarketing Centrum az MTI-vel.

A magyarországi halfogyasztás népszerűsítése volt a fő célja a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) részeként futó kampánynak.

Most zárult a 2014-2020-as időszak fogyasztásösztönző programja, amelyben rendezvényekkel (például FEHOVA, OMÉK), roadshow megjelenésekkel, médiakampánnyal, hirdetésekkel népszerűsítette a halak fogyasztását a szemléletformáló és fogyasztásösztönző marketingkampány lebonyolításával megbízott AMC.

Kiemelték, hogy a 950 millió forintos összköltségből megvalósuló marketingprogramnak érezhető hatása van.

Hiszen míg a 2015-ös adatok alapján a magyarországi éves halfogyasztás fejenként alig haladta meg az öt kilogrammot, mostanra ez a mennyiség csaknem hét kilogrammra emelkedett. Ezzel teljesült az eredeti cél: legalább 20 százalékkal nőtt a halak és haltermékek iránti fogyasztói kereslet.

A közlemény szerint ezt nagyban elősegítette, hogy egyre több élelmiszerlánc forgalmaz konyhakész, csomagolt, filézett vagy darabolt halat.

Fotók: canva.com

Arra is kitértek, hogy a tervek szerint a 2021-2027-es időszakban, a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program Plusz keretein belül újabb kampányidőszak kezdődik.

Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával valósult meg a “Kapj rá!” kampány.

A 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára a MAHOP keretében a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 20,5 milliárd forint áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére – olvasható az AMC közleményében.

agrotrend.hu/MTI

Tovább olvasom

Az Év Agrárembere támogatók

 
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Szakmai partner
Nyakas Farm
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés