A Bold Agro Kft. lett Magyarország Legszebb Birtoka 2019-ben
A versenyen – amelynek fővédnöke Jakab István, a Magosz elnöke – a Derecskei Gyümölcsöst működtető és a DÉR Juice prémium gyümölcslevet is előállító Bold Agro Kft. a közönségdíj mellett a Gyümölcstermesztő birtok kategória 1. helyezését is megszerezte. A szakmai zsűri az abszolút győztesnek járó díjat is a Bold Agro Kft. számára ítélte oda, indoklása szerint azért, mert a cégcsoport a főbb ágazatai – így a sertéstenyésztés, a növény- és gyümölcstermesztés, a gyümölcsfeldolgozás és -forgalmazás, valamint az ezekre épülő vendéglátás – Magyaroszágon egyedülálló szimbiózisát hozta létre, amely jelentős mértékben segíti a környezetterhelés csökkentését és az ökológiai lábnyom minimalizálását.
Az esemény bevezetőjén Szabó Imre mutatta be a felszólalókat, s elsőként Jakab Istvánt, a MAGOSZ elnökét, a díj fővédnökét kérte meg, hogy szóljon néhány szót az egybegyűltekhez.
– Első körben gratulálok a díjhoz, s el kell mondanom, hogy jó érzés hazajönni, hiszen szomszédként itt gazdálkodtam magam is, innen a hosszú, évtizedekre nyúló ismeretség a Szabó családdal, s mondhatom ezen ismeretség alapján, hogy megérdemelt helyre került a Magyarország Legszebb Birtoka díj – mondta a fővédnök.
– Az a díj, ami a szakavatott zsűri döntésének köszönhetően ismét egy olyan birtokot választott győztesnek, ahol példamutató, szerteágazó, több generáción átívelő, korszerű gazdálkodás folyik. Az a meggyőződésünk, hogy az ilyen gazdaságokat látni kell, sőt minden fórumon meg kell mutatnunk, hogy a vidék él, s a vidéket az ilyen magas színvonalon működtetett birtokok éltetik!
A fővédnök után Mátrai Zoltán főszervező kapott szót a házigazdáktól…
– Amikor a díjat alapítottuk, az vezérelt minket, hogy ország-világ számára bemutassuk, az ilyen csodálatos birtokokat – kezdte összefoglalóját a díj főszervezője.
– A birtokbejárás során az Almavirág étterem volt az idei utolsó helyszínünk, s lám itt is bizonyította az élet azt a bölcsességet, hogy utolsókból lesznek az elsők. Persze ez a díj leginkább a Szabó Imre és fia Szabó Viktor által vezetett gazdaságot dícséri, hiszen munkájukkal olyan kifejezetten szép birtokot alkottak, amely kétségkívül meggyőzte a szakmai zsűrit, s a nagyközönséget is, hiszen a fődíj mellett a közönségdíj is a Bold Agro Kft. birtokába került.
A fővédnök és a főszervező szavai után a generációváltas jegyében Dr. Szabó Viktor mutatta be egy prezentáció keretében gazdaságukat, azt a magyar családi vállalkozást, ami nemcsak Hajdú-Biharban, de országosan is jelentős.
„Az 1990-ben alapított, 100 százalékban magyar családi tulajdonban lévő Bold Agro Kft. több mint 5 milliárd forintos árbevételével a 130. legnagyobb hazai vállalkozás.
A 140 állandó és 150 idényjellegű munkatársat foglalkoztató cégcsoport Hajdú-Bihar megye legjelentősebb munkaadói közé tartozik, amelynek két fő üzletága van: a jelenleg évi 110 ezer sertés értékesítése mellett 1500 hektáron növény-, valamint 180 hektáron alma- és meggytermesztéssel foglalkozik.
E két üzletág szervesen összekapcsolódik, ugyanis a sertések számára szükséges takarmány jelentős részét házon belül állítják elő, míg a növények számára fontos tápanyagokat sertés hígtrágyával pótolják, így csökkentik minimálisra a inputanyag-ellátást. A Bold Agro Kft. az évi 5 ezer tonna alma értékesítése mellett félmillió liter, Dér Juice márkanév alatt forgalmazott, prémium gyümölcslevet állít elő” – mondta el a cég ügyvezetője, Dr. Szabó Viktor a mai sajtótájékoztatón.
„A cégcsoport két főtevékenységét egészíti ki a Derecskén megtalálható központi birtokon létrehozott Almavirág Étterem és rendezvényház, amely elsősorban a “házon belül” megtermelt nyersanyagokra (sertéshús-készítményekre és gyümölcsökre) alapoz” – tette hozzá Dr. Szabó Viktor.
A Derecskei Gyümölcsös – mint az alma- és meggytermesztés központja –, élen jár a technológiai fejlesztésben, így például az okoskertben olyan, automatizált öntözőrendszer működik, amely valós időben képes lekövetni az időjárást, szabályozva az öntözés intenzitását.
A cég elkötelezett a helyi civil közösségek támogatása iránt: az egyedülálló Kertpedagógia Program évente 10 ezer kisiskolás számára nyújt izgalmas betekintést a felelős kertművelésbe, a diákok így eredeti környezetükben ismerkedhetnek meg a gyümölcsökkel és a kertben folyó munkálatokkal. Ráadásul az iskolagyümölcs program keretében, jelenleg már több mint 23 ezer gyermek fogyasztja iskolájában a derecskei kert gyümölcseit.
4,5 milliárdos fejlesztés a következő 2 évben
A Bold Agro Kft. a 2018-2020-as időszakban 4,5 milliárd forint értékben tervez fejlesztéseket, amelyek közül Dr. Szabó Viktor az alábbiakat emelte ki a sajtótájékoztatón:
- a hűtőház 1500 tonnás bővítésének köszönhetően jelenleg már 4000 tonna alma tárolására alkalmas
- a sertéstelep bővítésének eredményeként az eddigi évi 70 ezer hízó gondozása 110 ezerre növelhető
- műholdas helyzet-meghatározóval működő, automatizált vetőgépek üzembe helyezése, amely bevezeti a növénytermesztési üzletágat a 21. századba
- 1 éven belül a teljes gyümölcsfa-ültetvény jéghálóval történő befedése
- Egyedi tervezésű és Magyarországon először rendszerbe állított pneumatikus prés üzembe helyezése, mely még hatékonyabbá teszi a hidegen préselt gyümölcslevek előállítását
Sikeres családi generációváltás Derecskén
A fejlődés másik fontos pillére, hogy Szabó Imre, a Bold Agro Kft. alapítója 2010-től tudatosan vonta be családja következő generációját a vállalatcsoport vezetésébe. A teljes vállalkozás irányítását a fia, Dr. Szabó Viktor vette át, akinek a fő felelőssége az árbevétel jelentős részét képező sertés- és növénytermesztési üzletág menedzselése, illetve a további technológiai újítások kutatása.
Testvére, Szabó Veronika felel a Rédai Attila világbajnok mesterszakács közreműködésével üzemelő Almavirág Étterem és Rendezvényház vezetéséért. Az étterem a családi birtokról származó alapanyagok mellett, kizárólag helyi termelők által szállított nyersanyagokból készíti egyedi ízvilágú ételeit.
Dr. Szabó Viktor felesége, Szabóné Karcza Veronika pedig a gyümölcsfeldolgozást és a DÉR Juice gyümölcslevek forgalmazását irányítja. A DÉR Juice márka bevezetése 2019-ben történt meg, de a nagykereskedelmi partnereket megcélzó tudatos stratégiának köszönhetően már partnerei közé tartozik többek között a MÁV is. A többgenerációs család minden tagja a központi birtokon él, így számukra is fontos a felelős gazdálkodás.
Dán színvonal Hajdú-Biharban
„A sertéstelep a szakmai berkekben követendő példának számító dániai telepek között is a legjobb 20 százalék közé sorolható” – emelte ki a sajtótájékoztatón Dr. Szabó Viktor, aki a Bold Agro Kft. jövőbeni stratégiáját ismertetve fő prioritásként határozta meg a minőségi termékek előállítását lehetővé tevő technológiai innováció fenntartását, a környezet megóvását és az új generációk edukálását a fenntartható termelés szempontjából.
A jelenlegi fejlesztés és növekedés alapján, az elkövetkező 3 évben, cégcsoport szinten, 30 százalékos árbevétel növekedés prognosztizálható, míg a Dér Juice folyamatos bevezetésével, a gyümölcslé ágazat terveiben, a jelenlegi értékesítés megduplázása a cél 3 év alatt.
Debrecen és környéke a városfejlesztés és nagyberuházások hatására dinamikusan fejlődik, ami nagyszerű lehetőség az Almavirág Étterem által képviselt ízvilág és egyedülálló helyszín még szélesebb megismertetésére.
agrotrend.hu