Keresés
Close this search box.

4x4

A SsangYong gyártója, a KGM értékesítési rekordot ért el 2024 áprilisában

A SsangYong gyártója, a KGM áprilisban összesen 6,088 járművet értékesített exportra, mindez 40%-os exportnövekedést jelent. Az értékesítési rekordhoz az AutoWallis magyarországi adatai is jelentősen hozzájárultak.

Forrás: Auto Wallis

2024 áprilisában a Torresből 1,933 darabot, az új Torres EVX-ből pedig 1,699 darabot értékesített a KGM, ami éves szinten 40,1%-os, kumuláltan 39,4%-os exportnövekedést eredményezett.

A KGM exporttevékenységében január óta négyhónapos növekedési tendencia mutatható ki, amelynek oka, hogy az értékesítési volumen két egymást követő hónapban is elérte a több mint 6,000 darabot. Az export folyamatos bővülését a törökországi, az ausztráliai és az AutoWallis immár 9 közép-európai piacon jelen lévő exportértékesítésének folyamatos növekedése hajtja.

A KGM a jövőben a dél-koreai és a globális exportvolumen növelésére és az ügyfélkapcsolatok bővítésére irányuló stratégiákra összpontosít. Az ázsiai gyártó globális együttműködések révén is segíti az értékesítést, ilyen például az EuroSporttal való együttműködés, amely növeli a márka ismertségét az európai piacokon.

A KGM egyik tisztviselője elmondta, hogy „a Torres EVX bevezetése és a globális marketingstratégiánk megerősítésére tett erőfeszítéseink révén két egymást követő hónapban több mint 6,000 járművet tudtunk értékesíteni. Az exportértékesítések folyamatos növekedése, valamint a belföldi piacra irányuló erőfeszítések a különböző ügyféltalálkozási pontok megerősítésével tovább fokozódnak a globális eladások növelése érdekében” – tette hozzá.

Töretlen bővülés Magyarországon

A lokális tartalomgyártás fontosságát vallja az AutoWallis is. Ennek fényében a márkaismertség növelése érdekében Magyarországon is szerteágazó marketing aktivitások futnak. Magyar márkanagyköveteket alkalmaznak kommunikációjukban és itthoni gyártású reklámfilmjeikben – például tavaly ősszel Thuróczy Szabolcs, Berki Krisztián és Nyári Dia főszereplévésel forgattak reklámszpotot a Torreshez –, amelyeknek hatása az értékesítésben is realizálódhat.

Többek között ezen lokális marketing aktivitásoknak köszönhetően a SsangYong továbbra is a hazai autópiac egyik legnagyobb meglepetése. Évek óta folyamatosan emelkedő regisztrációs eredmények mellett 2024-ben tovább növekszik a márka iránti vásárlási kedv.

Magyarországon 2022-ben több mint 2,000 SsangYong jármű kelt – megduplázva az azt megelőző év eredményét –, és ez a szám 2023-ban pedig tovább növekedett, amellett, hogy a márka növelte a piaci részesedését is. A SsangYong a 2022-es 1,77%-os eredményhez képest 2023-ban 1,82%-os piaci részesedést ért el a magyar piacon a személyautók tekintetében, amely a legmagasabb piacrész volt Európában.

A SsangYong Magyarországon a 6. legkedveltebb márka a természetes személyeknél. A Korando a C-SUV szegmensben a 4., a magánszemélyeknél az első helyezett lett a 2023-as regisztrációk alapján.

A modellpaletta a nagy sikernek örvendő D-SUV kategóriában 2023-ban a Torres-szel bővült, de év végén megérkezett a ráncfelvarráson átesett Tivoli, a Rexton és a Musso Grand is.

2024 tavaszán a kínálat az elektromos Torres-szel frissül. A Torres EVX a dél-koreai gyártó válasza az elektromos mobilitás iránti növekvő globális igényre, és egy újabb lépés annak érdekében, hogy a márka a fenntarthatóság és innováció éllovasává váljon. Az új modell akár 462 kilométeres WLTP szerinti hatótávolságot tud elérni 73,4 KWH-s akkumulátorával. A kényelemre garancia a 703 literes csomagtér is.  A Torres EVX 10 év vagy 1,000,000 km akkumulátorgaranciával, akár 11,999,000 Ft-től elérhető – cégek részére 4,000,000 forintos állami támogatással.

KGM a SsangYong mögött

A SsangYong, amely immár több mint 70 éve gyárt SUV-kat, és az SUV-specialista hírnevet 1954 óta építi, új fejezetet nyitott történetében, amikor a KG Group 2022 őszén megvásárolta a korábban a Mahindra & Mahindra többségi tulajdonában álló gyárat. Ezzel kezdetét vette a márka új korszaka, amelyet mostantól KG Mobility néven folytat az innováció és a fejlődés jegyében, azzal a céllal, hogy átfogó mobilitási vállalattá váljon. Az új név a jövőorientált technológiákra, mint az elektrifikáció és az autonóm vezetés, valamint a mobilitási szolgáltatások sokszínűségére helyezi a hangsúlyt. A KG Mobility olyan új mobilitási technológiák fejlesztésére összpontosít, mint az EV-dedikált platformok és a szoftveresen definiált járművek (SDV). Miközben néhány piacon már KGM, Magyarországon továbbra is SsangYong márkanév alatt értékesítik a járműveket, a jól ismert ikersárkányos embléma – benne a gyártóra utaló KGM betűkkel – továbbra is megjelenik az új modelleken, jelezve a gyártó és az új irány folytonosságát.

https://www.ssangyong.hu/

Az AutoWallis Distribution

Az AutoWallis Distribution az AutoWallis csoport legdinamikusabban fejlődő tagja, közel 30 éves független gépjármű nagykereskedelmi múlttal rendelkezik. Jelenleg több ázsiai „4×4 specialista” gyártót képvisel, a japán Isuzut Magyarországon, míg a dél-koreai SsangYongot Magyarországon, Ausztriában, Csehországban, Romániában, Szlovákiában, Bosznia-Hercegovinában, Koszovóban, Montenegróban és Szerbiában. A Jaguar és Land Rover márkákat 2016-tól forgalmazza az adriai régió 8 országában, valamint 2020-tól Magyarországon is. A csoport 2022-től a Renault, Dacia és Alpine márkák magyarországi importőre is. Leányvállalata, a WAE CEE 2020 óta látja el a komoly múltra visszatekintő német Opel személyautók és haszonjárművek importőri feladatait Magyarországon, Szlovéniában, Horvátországban és Bosznia-Hercegovina területén. A vállalat 2023 óta a konnektorról tölthető elektromos autók világelső gyártója, a BYD magyarországi értékesítési szolgáltatója.

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés
Hirdetés