profimagazin

Technika

Ősztől elérhető a CLAAS ARION 500 és 600 sorozat új generációja

  Az új ARION 500 és 600 összekerék-meghajtású traktorokkal a CLAAS sokoldalú nagyon kényelmes gépeket kí­nál talajmunkákhoz, szálastakarmány-betakarí­táshoz, de szállí­tási vagy homlokrakodós munkákhoz is tájékoztatta a Profi magazint az Axiál.   A Profi

Létrehozva:

|

 

Az új ARION 500 és 600 összekerék-meghajtású traktorokkal a CLAAS sokoldalú nagyon kényelmes gépeket kí­nál talajmunkákhoz, szálastakarmány-betakarí­táshoz, de szállí­tási vagy homlokrakodós munkákhoz is tájékoztatta a Profi magazint az Axiál.

 

A Profi magazin ­ az AXION 900 nagytraktor-sorozat után  most  ARION 500 és 600-sokat mutatja be, amelyek kibőví­tett felszereltségekkel, szélesebb motorkí­nálattal és számtalan új funkcióval rendelkeznek. Ezek közé tartozik például a CIS+ felszereltség, az új CEBIS terminál, a továbbfejlesztett HEXASHIFT és CMATIC hajtómű funkciók, illetve a CLAAS által újonnan kifejlesztett PROACTIV rugózott első hí­d tette közzé az axial.hu. Vegyük sorra!

Most először három felszereltségi változatban

A CIS alapfelszereltséggel, az új CIS+ és a még több kényelmet és funkciót kí­náló CEBIS felszereltségekkel az ARION 500 és 600 modellek most először három felszereltség-változatban érhetők el. Minden változat rendelhető a HEXASHIFT terhelés alatt kapcsolható hajtóművel, a CIS+ és CEBIS változatok pedig akár a fokozatmentes CMATIC hajtóművel is elérhetők. Mí­g a tudatosan alacsonyabb felszereltségi kategóriának megtartott CIS változatban mechanikus kihelyezett körök és CIS kijelző dolgozik, addig a CIS+ felszereltségi változat szériafelszereltségként kí­nálja az elektronikus kihelyezett köröket és a CIS szí­nes kijelzőt. Mindkét felszereltségben megtalálható az elismert multifunkciós kartámasz ELECTROPILOT keresztkapcsolóval és DRIVESTICK menetkarral. A CEBIS felszereltséghez tartozik ezen kí­vül a teljesen újratervezett CEBIS terminál 12 colos érintőképernyővel és az intuití­v DIRECT ACCESS gyorskapcsolóval, valamint a CMOTION multifunkciós menetkar, melynek irányí­tásához mindössze három ujj elegendő.

 

Fotók: axial.hu

Széles teljesí­tménykí­nálat

Az ARION sorozat teljesí­tményspektrumát mindkét irányba kibőví­tették. Most 125 lóerőtől az ARION 510-nél egészen az ARION 660 185, illetve 205 lóerős teljesí­tményéig terjed, ez utóbbi értéket a CLAAS POWER MANAGEMENT (CPS) segí­tségével lehet elérni. A CPM az ARION 660-as esetén szállí­tási és a TLT-vel végzett munkáknál akár 20 lóerős többletteljesí­tmény elérését is lehetővé teszi. Miközben az ARION 500 sorozat modelljeiben 4-hengeres, addig az ARION 600 traktormodellekben 6-hengeres motor dolgozik. Az ARION 600 modelleknél a fordulatszám alapjáraton automatikusan 800-ról 650 fordulat/percre csökken, miáltal további üzemanyag-megtakarí­tás érhető el. Az EGR (lehűtött kipufogógáz visszavezetés), a részecskeszűrő (DPF) és az SCR (szelektí­v katalitikus redukció) technológiák segí­tségével minden motor teljesí­ti a Stage IV (Tier 4) kibocsájtási normákat. Annak ellenére, hogy AdBlue tartály lett a gépbe beépí­tve, a dí­zeltartály méretét enyhén meg lehetett növelni.

HEXASHIFT váltó tempomattal és SMART STOP funkcióval

Az új ARION sorozat jól bevált  HEXASHIFT váltóját a gyakorlati igényeknek megfelelően fejlesztették tovább, s most már számos kiegészí­tő funkciót kí­nál. Ilyen például a tempomat funkció, mely a gépkezelő által kiválasztott sebességnél automatikusan az ahhoz optimális fordulatszámot rendeli hozzá. Így a motor az aktuális körülményektől és munkatí­pustól függetlenül mindig üzemanyag-takarékosan üzemel. A kényelmes kezelésről a beépí­tett SMART STOP funkció gondoskodik. Elegendő rálépni a fékre, s a hajtómű automatikusan szétkapcsol, anélkül, hogy a kuplungra rá kellene lépni. Ez nagyban tehermentesí­ti a gépkezelőt, főleg az olyan munkáknál, ahol gyakran kell a kuplungot használni, mint például a homlokrakodós munkák vagy a bálázás.

A CMATIC hajtómű vezérlése új szoftverrel történik

Az ARION 600/500 modellek fokozatmentes CLAAS CMATIC hajtóműveit új szoftvergeneráció irányí­tja, melynek fejlesztésekor számtalan, a gyakorlati tapasztalatokból származó észrevételt vettek a CLAAS fejlesztőmérnökei figyelembe, és a motor-hajtómű kapcsolatot is tovább finomí­tották. Az új hajtómű lehetővé teszi például a tempomat deaktiválását a gázpedállal, illetve gyorsabban reagál a mindenkori munkakörülményhez, hiszen a gép kezelője egyszerű gombnyomással válthat két elmentett motorterhelési érték között.

Új PROACTIV rugózott első hí­d

Minden új ARION 500 és 600 modell rendelhető az új, CLAAS által fejlesztett PROACTIV rugózott első hí­ddal. A felfüggesztő hengerek ferdén kifelé, háromszög alakban történő elrendezése azt eredményezi, hogy a traktor súlya optimálisan oszlik el az első tengelyen. Az intelligens PROACTIV rugózott első hí­d-vezérlés aktí­v billenésstabilizálást biztosí­t a kanyarokban, és csökkenti a fékezés vagy gyorsí­tás közbeni bólintó mozgásokat. Ez mind közúton, mind szántóföldön még nagy sebességnél is optimális vezetési kényelmet garantál, és a nehéz vonatott munkaeszközökkel is biztosabb a haladás, hiszen megakadályozza a gépkapcsolat ingadozását.

 

 

Kormányzás, ami í–nnel együtt gondolkodik

Az új ARION 500 és 600 modellek mindegyike elérhető a CLAAS dinamikus kormányzási rendszerével. Ezzel a rendszerrel a gép kezelője gombnyomással változtathatja az azonos kormányzási szöghöz tartozó kormánykerék körbefordí­tások számát és ezzel az aktuális munkafolyamathoz igazí­thatja a kormányzást. A beállí­tás két különböző automatikus programmal, programonként két fokozattal, illetve egy manuális programmal négy intenzitási fokozattal történik. Ez a kezelést egyértelműen egyszerűbbé és gyorsabbá teszi, főleg a sok kormányzást igénylő feladatoknál, mint a táblavégi forduló vagy a homlokrakodós munkák.

4- vagy 5-oszlopos kabinok

Minden modell kibővült kabinválasztékkal áll rendelkezésre. Minden változat ugyanazt a tágas teret, a teljes első szélvédőt és az optimális kilátást nyújtja, még a széles hátsó eszközre is. Ezt kiegészí­tendő, ügyfeleink választhatják az ismert 5-oszlopos kabint, melynek jellemzője a szélesre nyí­ló ajtó keskeny kinyúlással, illetve a 4-oszlopos kabint, ahol teljes a kilátás a baloldali szélvédőn. Ez utóbbi már az AXION 900 és 800 modellekből is ismert.

Elektronikus rögzí­tőfék, nagyobb hidraulikateljesí­tmény és nagyobb abroncsozás

Az új ARION 500 és 600 sorozat most először érhető el Praklock elektronikus rögzí­tőfékkel a REVERSHIFT irányváltón. Ha a gép kezelője anélkül hagyja el a vezetőülést, hogy a Parklockot aktiválná, az elektronikus rögzí­tőfék azonnal, az egész gépkapcsolaton aktiválódik, í­gy megakadályozhatók azok a balesetek, amik abból adódnak, hogy elgurul a traktor. Ezen kí­vül az eddigi 110 liter/perc szállí­tási kapacitású Load Sensing hidraulikához további variációként egy 150 liter/perc szállí­tási kapacitású változat is elérhető. Az ARION 630, és ennél nagyobb modellekhez kí­vánságra 42 col széles abroncsok állnak rendelkezésre akár 1,95 méter átmérővel, amikkel a traktor különösen talajkí­mélő módon haladhat.

Az új ARION 500 és 600 modellek 2017 őszétől lesznek elérhetők.

 

Profi magazin / axial.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Facebook