profimagazin
Technika
A Volvo Trucks a taposáskárok elkerüléséért
Új, önállóan kormányzó teherautót fejlesztett ki a Volvo Trucks, amely jelentősen növelheti a brazil cukornádtermesztők termelékenységét tudatta a cég. A frissen learatott cukornádat szállító teherautót nagy precízióval irányítják a mezőkön, így elkerülh
Új, önállóan kormányzó teherautót fejlesztett ki a Volvo Trucks, amely jelentősen növelheti a brazil cukornádtermesztők termelékenységét tudatta a cég.
A frissen learatott cukornádat szállító teherautót nagy precízióval irányítják a mezőkön, így elkerülhető, hogy károsítsák a következő évi termést alkotó fiatal növényeket. Ily módon a termés körülbelül négy százaléka elvész, ugyanis a fiatal növényeket eltapossák és a földet összetömörítik a mozgó járművek. Ez teherautónként és szezononként több tízezer amerikai dollárnak megfelelő bevételkiesést jelent.
Fotó: volvotrucks.hu
A cukornád betakarítása jelenleg aratógépekkel és manuálisan irányított teherautókkal történik, amelyek egymás mellett haladnak kis sebességgel. Amikor a teherautó rakfelülete teljesen megtelik, akkor elhajt kiüríteni azt, és a következő teherautó felfejlődik az aratógép mellé, majd megismétlik a folyamatot. A teherautó-vezetők számára az a nagy kihívás, hogy járművük sebességét az aratógépéhez kell igazítani, és egyúttal teljes mértékben arra kell összpontosítani, hogy annak nyomában haladjon. Ugyanis csak így kerülhetik el, hogy összetapossák a jövő évi termést alkotó környező növényeket.
A Volvo Trucks ezt a problémát egy olyan vezetői segédrendszerrel oldotta meg, amely automatizálja a kormányzást. Ez biztosítja, hogy a teherautó mindig pontosan a megfelelő nyomvonalon halad, így a növényeket nem károsítja azzal, hogy összetapossa. GPS-vevők segítségével követi a teherautó a cukornád ültetvény térképének koordinátarendszerén kijelölt utat. Két giroszkóp gondoskodik arról, hogy a rendszer ne csupán az első kerekeket, hanem az egész járművet nagy pontossággal irányítsa, így a teherautó oldalirányban legfeljebb 25 milliméterre tér le a meghatározott útvonalról. A rakodás során a vezető a jármű sebességét a sebességtartóval szabályozhatja, vagy akár manuálisan is lassíthat és gyorsíthat.
Ezzel a megoldással hamarosan jelentősen növelhetjük a cukornádiparban tevékenykedő ügyfeleink termelékenységét. Egyúttal javítani tudjuk járművezetőik munkakörülményeit és növeljük a biztonságukat” összegezte Wilson Lirmann, a Volvo Group Latin America elnöke.