Élelmiszergazdaság

Bővül a zsugorflációs lista: újabb termékek kisebb kiszerelésben

Újabb termékek kerültek fel arra a listára, ahol a csökkentett kiszerelésű árukat kötelezően fel kell tüntetniük az üzletnek. A zsugorflációnak több közkedvelt termék esett áldozatául: egyes csokoládéból és chipsből is be kell érnünk ezentúl a kevesebbel.

Senki ne lepődjön meg, ha a közeljövőben a boltok polcai között andalogva, a kedvenc termékét keresve az az érzése lesz, hogy valami nem stimmel. A zsugorinfláció (vagy zsugorfláció) tovább szedi áldozatait, újabb termékekkel bővült ugyanis a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) azon listája, amelyen azokat az előrecsomagolt árukat tüntetik fel, amelyeknek a kiszerelése a korábban forgalmazotthoz képest kisebb lett, írja a Portfolio.

Forrás: pixabay.com

Az NKFH listájára szeptember óta először kerültek fel újonnan legrammozott termékek, ami miatt ezúttal leginkább az édesszájúak, közöttük is a csokoládékedvelők és a nassolni szeretők lehetnek szomorúak, de sajtot és borotvapengét is találni az összement áruk között.

A január végén bejelentett kisebb kiszerelésű termékek:

  • A Milka 100-ről 90 grammra csökkentett táblás csokoládéi, a következő ízekben: noisette, mazsolás-mogyorós, egészmogyorós, törtmogyorós, alpesi tej, cowspot, fehércsokis.
  • Az Aldi által forgalmazott Milsani Tilsiter sajt 400-ról 350 grammra fogyott le.
  • A Penny Market Sancho márkájú termékeinél van a legnagyobb változás, ezeknél ugyanis 50 százalékos az apadás. A konzerv chili con carne 800 grammról 400-ra, a sós, illetve a sajtos tortillachips 300-ról 150-re csökkent.
  • Az Unilever által gyártott TRESemmé Care & Protect hővédő spray a korábbi 300 milliliteres kiszerelésről 270 milliliteresre fogyott le.
  • A Procter and Gamble Hungary KKT borotvabetétei, a Venus Comfort Glide Coconut és a Venus Comfort Glide Sugarberry csomagolásaiban mostantól csak 3 darabot láthatunk a korábbi 4-hez képest.

A magyar kormány 2024 első negyedévében határozott úgy, hogy a legalább 1 milliárd forintos árbevételt generáló üzleteknek március 1-jétől jelezniük kell, ha az előrecsomagolt, 2020. január 1., illetve 2023. július 1. között forgalmazott termék kisebb tömegben vagy térfogatban kerül a polcokra.

A kereskedő a méretcsökkenésre vonatkozó tájékoztatást köteles legalább 2 hónapig feltüntetni a bejáratnál és közvetlenül a termék mellett. Ez alól kivételt képez az, ha az üzlet legalább fél évig a korábban megszokott méretű terméket is forgalmazza a csökkentett kiszerelés mellett.

agrotrend.hu / Index

Tovább olvasom

Támogatók

 
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szakmai partner
Nyakas Farm
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés