Keresés
Close this search box.
Keresés
Close this search box.

Élelmiszergazdaság

Hírek

A McDonald’s lemond a növényi alapú opciókról

A McDonald’s egyik vezetője szerint az üzletlánc nem tervezi a növényi alapú opciók bevezetését, miután a McPlant burger tesztje San Franciscóban és Dallasban kudarcot vallott.

Joe Erlinger, a McDonald’s amerikai elnöke a Wall Street Journal június végi, globális élelmiszerfórumán Chicagóban elmondta, hogy a növényalapú húspótlóval készült hamburger „Egyik piacon sem volt sikeres”.

Forrás: pixabay.com

Erlinger véleménye szerint az amerikai fogyasztók nem a McPlant hamburgert vagy más növényi alapú fehérjéket keresve mennek a McDonald’s-ba. Az üzletlánc korábban a Beyond Meat céggel kötött együttműködési szerződést a McPlant burgerek és nuggetsek előállítására.

A növényi alapú termékek egyelőre lekerültek az étlapról, de Erlinger nem zárta ki, hogy a saláták egy nap visszatérhetnek. A vásárlói igények függvényében.

„Ha az emberek valóban salátákat akarnak a McDonald’s-tól, akkor szívesen újraindítjuk a salátákat. De a tapasztalataink azt mutatják, hogy a fogyasztók nem ezt keresik a McDonald’s-tól. Ehelyett a fogyasztók sült krumplit, 5 dolláros étkezési ajánlatokat és meleg, friss szendvicseket keresnek”

– mondta Erlinger

Június 25-én, kedden a McDonald’s hivatalosan is elindította az 5 dolláros csomagot, amely várhatóan nagyjából négy hétig tart majd. Az ajánlat egy McChicken vagy egy McDouble, egy kis sült krumpli és egy kis ital, valamint egy négyszemélyes McNugget étel választását tartalmazza.

A McDonald’s nem csak az ár-érték arányú menük háborújában bízik a csomagban, hogy visszaszerezze a megemelkedett inflációval küzdő fogyasztókat. A lánc 2024 hátralévő részében minden pénteken ingyenes sült krumplit is kínál, amennyiben a vásárlók legalább 1 dollárt költenek a mobilalkalmazás segítségével.

Más éttermi óriások, köztük a Wendy’s, a Burger King és a Starbucks is elindították saját promóciós ajánlataikat, hogy visszahódítsák a fogyasztókat.

Eközben a McDonald’s közölte, hogy a csirkehúsra kíván összpontosítani, mivel a fehérjefogyasztás generálja a keresletet.

„Ma márkaként több csirkét adunk el, mint marhahúst. Arra vagyunk felkészülve, hogy ezt a trendet jól kiszolgáljuk, és ebbe fektetünk be”

– mondta Erlinger, aki 30 évesen egy chicagói McDonald’s-ben dolgozott menedzserként.

agrotrend.hu / Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés