Hírek
Válasszuk a klasszikus trappista sajtot!
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott a Tej Terméktanács tej- és sajtfogyasztást ösztönző kampányához, amelynek középpontjában idén a hazai előállítású trappista sajt áll.
Tarpataki Tamás, az AM agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta: a mezőgazdaság – ezen belül az állattenyésztés – számos nehézséggel szembesült az elmúlt időszakban. Ugyanakkor a kihívásokkal szemben a jól szervezett tejágazat jobban helytáll, amihez hozzájárul a genetikai és a termelési háttér, a tenyésztésszervezés, illetve a kormány támogatása is.

Forrás: pixabay.com
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője ismertette: Magyarországon csaknem 2 milliárd liter tejet állítanak elő, az egy főre jutó hazai fogyasztás közel 200 liter. A cél ennek a szintnek legalább a megőrzése. Az idei kampány nemcsak a tejről, hanem a belőle készült élelmiszerek fogyasztásáról is szól.
A júliusig tartó kampány középpontjában a trappista sajt áll.
Koller Attila, a Tej Terméktanács társelnöke kiemelte: a ragadós száj- és körömfájás fertőzése miatt a nem európai uniós országok sorra lezárták határaikat a magyar tejtermékek előtt, ezért komoly készletek halmozódtak fel az ágazatban. Így az idei kampánynak különösen nagy a jelentősége: a cél az, hogy ebben a helyzetben élénkítsék a magyar gyártású tejtermékek fogyasztását.
Az ágazat egyik legsúlyosabb problémája, hogy nagy mennyiségű külföldi gyártású tejtermék érkezik Magyarországra. A kampány során szeretnék elérni, hogy a fogyasztók meg tudják különböztetni a magyar gyártású trappista sajtot az import sajtoktól. A korong alakú trappista az, amelyet Magyarországon gyártanak, magyar tejből, magyar munkaerővel.
A kampány a „Trappista sajt – mindig hozza a formáját!” szlogennel indult a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére, ismertségének elősegítésére.
agrotrend.hu / Greendex