Hírek

Már nem az álláskeresők hajtanak a cégekre, hanem fordítva

Munkáltatói márka, gyorsaság, csúcstechnológia: HR-trendek és a sikeres toborzás titkai 2025-ben

A vállalatoknak folyamatosan alkalmazkodniuk kell a gyorsan változó munkaerőpiac kihívásaihoz, ha meg akarják szerezni és meg is akarják tartani a legtehetségesebb munkavállalókat. Az automatizáció és a mesterséges intelligencia új szintre emelte a toborzást, miközben a soft skillek jelentősége soha nem látott mértékben nőtt. A vállalkozásoknak a nyitott pozíciókra jelentkezők mellett fókuszálniuk kell a passzív jelöltekre is, akik egyedi és személyre szabott megkeresésekre reagálnak. Hogyan gyorsíthatók fel a kiválasztási folyamatok anélkül, hogy a minőség csorbulna?


A sikeres toborzási stratégia 2025-ben az adatvezérelt, digitálisan támogatott, de emberközpontú megközelítésben rejlik. Az önéletrajzok gyorsabb szűrése, a chatbotok által támogatott előinterjúk és az adatelemzésen alapuló döntéshozatal mind hatékonyabbá teszik a folyamatokat.

„Azok a cégek, amelyek gyorsan alkalmazkodnak az új trendekhez, és erős employer brandinget építenek, az úgynevezett puha képességekre is fókuszálnak és hatékonyan használják az AI nyújtotta lehetőségeket, versenyelőnybe kerülhetnek a legjobb tehetségek megszerzésében és megtartásában”

– fogalmazott Katkics Attila, HR szakértő.

A mesterséges intelligencia jelentős változást hozott a toborzás területén. A szakértő szerint fontos, hogy a vállalatok használják az AI-alapú ATS (Applicant Tracking System) rendszereket az önéletrajzok hatékony feldolgozására.

„Az automatizált értékelési és kiválasztási eszközökkel csökkenthetik az előítéleteket és gyorsíthatják a döntéshozatalt. Ugyanakkor mindenképpen tartsák fenn a humán kontrollt, hogy a személyes kapcsolatok és az empátia ne vesszenek el a folyamatból”

– hangsúlyozta.

Ismerjük meg jelölteket!

Bár a technikai tudás és a hard skillek továbbra is elengedhetetlenek, egyre nagyobb figyelem irányul a kritikus gondolkodásra, a rugalmasságra és a kommunikációs készségekre, tehát általában véve a soft skillekre.

„Lépéselőnybe kerülhet azáltal egy vállalat, hogy bizonyos hard skillek hiányában egy olyan jelöltet részesít előnyben, aki rendelkezik a munkakör betöltéséhez szükséges puha képességekkel. Ezek felismerése érdekében nagyon hasznos az empirikus módszerek alkalmazása, vagyis, hogy a személyes interjúkon szerzett impressziókat adatokkal támasszák alá, különféle személyiségtesztek segítségével.”

– mondja a szakértő.

A képességek mérésére az egyik legnépszerűbb módszer az assessment center vagy egyszerűbb, szituációs gyakorlatok megvalósítása az interjú folyamatban.

„De ne felejtsük el azt sem, hogy a munkaerő megtartásának egyik legfontosabb pillére a folyamatos és strukturált képzési rendszer, amely versenyelőnyt, egyben a hatékonyság növelését jelentheti a vállalkozás számára”

– figyelmeztet Katkics Attila.

A legjobb tehetségek nem várnak hetekig egy döntésre

A legjobb szakemberek gyakran nem keresnek aktívan állást, így a hagyományos álláshirdetések önmagukban nem elég hatékonyak.

„A kínálati piac időszakát éljük, jelenleg a vállalatok többségére vár a feladat, hogy meggyőzze az adott szakembert, miért ő a legjobb választás számára. Ehhez mindenképpen javasolt, hogy a cégek erősítsék employer brandingjüket, munkáltatói márkájukat, hogy vonzóbbá váljanak a passzív jelöltek számára. A legjobb jelölteket nem biztos, hogy a klasszikus állásportálokon keresztül érhetik el: használják ki a közösségi média platformokat, mint a LinkedIn, az Instagram vagy a TikTok. A célzott megkeresések mellett érdemes ajánlási programokat is használni”

– javasolta a szakember.

A gyors és hatékony kiválasztási folyamat is versenyelőnyt jelenthet.

„Ha a cégek minimalizálják a felesleges interjúk számát, és ehelyett célzott és hatékony beszélgetéseket folytatnak, valamint gyors visszajelzést biztosítanak a jelöltek számára, azzal javíthatják a vállalat megítélését.”

Katkics Attila arra is felhívta a figyelmet, hogy egyre több vállalat ismeri fel, hogy a korábbi munkavállalók visszavétele is értékes megoldás lehet. Amennyiben a múltbéli elválás nem akadálya az újbóli foglalkoztatásnak, célszerű megújítani a kapcsolatot, hiszen egy külső tudással felvértezett, immáron tapasztaltabb, esetleg képzettebb szakember a vállalatunk értékét növelheti.”

agrotrend.hu

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Szakmai partner
Nyakas Farm
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés