Hírek

Íme a magyar vállalatok fenntarthatósági törekvései

A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét klímavédelmi célokkal, és megduplázódott azon vállalatok száma, melyek a teljes értéklánc mentén mérik a kibocsátásukat, derült ki a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) által, a Deloitte szakmai támogatásával készült legfrissebb felmérésből.

Forrás: pixabay.com

A kutatási eredményeket bemutató eseményen, Botos Barbara az Energiaügyi Minisztérium klímaügyekért és klímadiplomáciáért felelős utazó nagykövete üdvözölte a vállalatok elkötelezettségét, hozzátéve, hogy a következő évek során felértékelődhet az energiahatékonyság, hiszen fenntartható és biztonságos energiaellátásra a globális kihívások közepette is szükség lesz. Hozzátette, hogy a versenyképesség nem szoríthatja háttérbe a fenntarthatóságot, Európának mindkét szempontot egyszerre kell követnie.

Az ellátási láncok átalakításában és az ipari ökoszisztémában rengeteg olyan lehetőség rejlik, ami segíthet a zöld átállásban, de az eddigieknél komolyabb vállalásokat kell megfogalmazni, mert az átlaghőmérséklet csökkentéséhez a kibocsátás mérséklése önmagában nem elég, csökkenteni kell a légkörbe jutó káros anyagok mennyiségét is.

A vállalati oldalt képviselő Pesti Tímea, az Ayvens flottakezelő vezérigazgatója a felmérési adatok alapján úgy véli, hogy a cégvezetők is egyre fontosabbnak tartják a fenntarthatósági elvárásokat. Tapasztalatai szerint ez nem csak a külföldiekre vonatkozik, számos magyar vállalkozás is komolyabban veszi a környezeti szempontokat. A vállalati hozzáállás azért sem mindegy, mert a zöld erőfeszítéseket az ügyfelek nagyra értékelik, de a valódi változáshoz kevés az, hogy a céges járműflottában helyet kap néhány elektromos autó.

A BCSDH igazgatója szerint egy cég jelentőségét nem kizárólag a gazdasági értékteremtés mutatja meg, lényegesek a környezeti és társadalmi hatásai is. Márta Irén szerint tévedés, hogy termelő tevékenység nélkül egy vállalkozásnak nincs környezeti hatása, hiszen egy iroda fenntartása is kibocsátással jár. A felmérésekből ugyanakkor megállapítható, hogy a Magyarországon működő cégek egyre reálisabban látják, milyen fenntarthatósági célokat kell kitűzniük maga elé.

A felméréshez szakmai támogatást nyújtó Deloitte fenntarthatósági és klímaváltozási tanácsadás csapatának menedzsere a visszajelzésekből a vállalati érdeklődés emelkedésére következtetett, hiszen míg a korábbi felmérésükre 63 megkérdezett válaszolt, a legutóbbira már 76.

A BCSDH honlapján közzétett felmérésből kiderül többek között, hogy a résztvevők 91 százaléka érzi a klímaváltozás hatásait. A válaszadók 66 százaléka fogalmazott meg kibocsátáscsökkentési célt, jelentős részük pedig tudományosan megalapozott adatokkal készül az átmenetre.

agrotrend.hu / GreendexEnergiaügyi Minisztérium / BCSDH

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Szakmai partner
Nyakas Farm
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés