Hírek

A prémium élelmiszerek a legkelendőbbek a japán piacon

A Csendes-óceáni térség egyik legfontosabb élelmiszer- és ital szakkiállításán szervezett közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum. A Foodex Japan kizárólag a szakmának szóló esemény, ahol a térség beszerzői és kereskedői nagy számban fordulnak meg. A tokiói seregszemlén tíz magyar cég kínálja termékeit a szakmai látogatóknak, többek között mézeket, fűszerporokat, fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket, valamint extrudált kenyereket.

A Foodex Japán nagy népszerűségnek örvend a magyar kiállítók körében, nem csoda, hogy immár 15. alkalommal biztosított közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum a hazai, vállalkozások számára. A rangos eseményre 2024-ben 68 országból 2879 kiállító és közel 80 ezer szakmai látogató érkezett. A 100 négyzetméteres standon elsősorban olyan termékeket kínálnak a magyar kiállítók a térség beszerzőinek, amelyek figyelembe veszik a piaci igényeket. A japán fogyasztók ugyanis minőség orientáltak, egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra és az egészségtudatosságra, különös tekintettel a vegán és biotermékekre.

Fotó: Agrármarketing Centrum

A kiállítás kísérő programjaként üzletember-találkozót szervezett az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program és a Tokiói Magyar Nagykövetség. Az eseményen 13 magyar cég ajánlotta termékeit a Csendes-óceáni térségből érkezett 71 beszerző és Horeca képviselő figyelmébe. A termékek között megtalálhatóak voltak prémium minőségű borok, sajtok és sajtkészítmények, superfood-ok és egészségtudatos élelmiszerek is.

 

Japán a magyar termékek egyik legkiemelkedőbb felvevőpiaca, a két ország közötti kereskedelmi kapcsolatok több, mint 150 éves múltra tekintenek vissza. Magyarország elsősorban a kacsa és libatermékek (májak és húsok), illetve a magyar méz iránti keresletet erősítené a távol-keleti piacon, de Japán újabban a hazánkban előállított fagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránt is fokozott érdeklődést mutat. A japán piacra való belépéshez nemcsak a minőségi termékek, hanem a helyi szabályozások, fogyasztói igények és piaci trendek alapos megértése is szükséges. A magyar élelmiszerexport jövője egyre inkább a nemzetközi rendezvényeken való aktív részvételen és a folyamatos kapcsolatépítésen múlik.

agrotrend.hu / Agrármarketing Centrum

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Szakmai partner
Nyakas Farm
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés