Hírek
Salon du Végétal” dísznövény szakkiállítás
2008. február 20-22. között immár 23. alkalommal kerül megrendezésre Angers-ban a "Salon du Végétal" dísznövény szakkiállítás, amely egy komplett képet ad az ágazatról és változatos formában mutatja be azt.
A csakis szakmai látogatók számára nyitott kiállításra évente kb. 17000-en látogatnak el. A látogatók 25%-t a dísznövénytermesztők, 15%-t a helyi közösségek képviselői, 23%-t a kereskedők teszik ki. A fennmaradó 37% vegyes képet mutat, vannak benne oktatók, kutatók, illetve beszállítók. Az idén a külföldi látogatók 27 országból (elsősorban EU-tagországok, Maghreb-térség, Dél-Amerika, Kína, Kanada) érkeztek. Az előre bejelentett külföldi szakemberdelegációk részére a vásár rendezői üzemlátogatást is készek szervezni.
A látogatók kb. 30%-a azért látogat el a rendezvényre, hogy felfedezze az újdonságokat, illetve hogy beszállítókkal találkozhasson.
A kiállítók 1/4-e külföldről érkezik. Ez évben a kiállításon, Franciaországon kívül 13 egyéb ország képviselte magát.
Az idén első ízben vágott virágokat és azokhoz tartozó díszítő- és egyéb elemeket is bemutattak.
A kiállítás keretében a már megszokottaknak megfelelően négy nagyobb attrakcióra is sor kerül.
- "Boquets d’ajourd’hui": 10. alkalommal szervezik meg ezt az eseményt, illetve versenyt amelynek célja, annak bebizonyítása, hogy a virágkereskedő munkája nem csupán egyszerű eladásból áll, hanem egyfajta alkotó munkát is jelent. Jövőre a versenyben résztvevőknek a virágcsokrokat szegfűből, mimózából és egzotikus virágokból kell összeállítaniuk.
- "Innovert": A francia piacon újdonságnak számító növények, tartozékok, stb. bemutatása. Ez lényeges, hiszen sokan éppen ezért látogatnak ki a kiállításra. Ebben a témában is szerveznek versenyt.
- "Espace inspiration": Célja a virágok új eladási formáinak (design) és új felhasználási módok bemutatása. Ezen a területen is versenyt hirdetnek, lehetőséget adva a fiatal designerek bemutatkozására.
- "Tendances fleurs coupées": A 2008. tavaszi-nyári vágott virág "divatirányzatok" kerülnek bemutatásra.
A kiállítás keretében állásbörzést is szerveznek, amely kiváló alkalom arra, hogy a szakma munkavállalói közvetlenül találkozhassanak munkaadó cégekkel. Tavaly 329 állásajánlat volt, amely 53%-ban a kereskedelem területén kínált munkát.
Az év kertje is minden évben kiválasztásra kerül.
A kiállítók részére minden évben egy, közvéleménykutatáson alapuló, a kereslet alakulását és a fogyasztási szokásokat bemutató kimutatás is készül. E szerint Franciaországban egyre több kert van. A társasházak is egyre nagyobb érdeklődést mutatnak szebbnél-szebb kertek kialakítására. A megkérdezettek 67%-ánál van kert, 21%-nál erkély/terasz és csak 6%-ra tehető azoknak az aránya, akiknél semmiféle zöldfelület nincs. A megkérdezettek 77%-ánál van cserepes zöldnövény, 62%-nál cserepes virágzó növény, 55%-nál rózsabokor. Egyre nagyobb divatja van a kisebb díszfáknak/díszcserjéknek. A közvéleménykutatásban résztvevők 8%-a, – legfőképp városlakók -, nyilatkozott úgy, hogy otthonában semmiféle növény nincs. Ennek oka egyrészt az, hogy nincs elegendő hely vagy a sok utazás miatt nem tudnák öntözni a virágokat. Jellemző azonban a művirágok egyre nagyobb térhódítása is.
Növekszik a vágott virágokat rendszeresen vásárlók (havonta legalább 1x) aránya is. Még tavaly ez az arány 36% volt, az idén már a megkérdezettek 42%-a nyilatkozott úgy, hogy rendszeresen vesz vágott virágot.
Újdonságot leginkább a fiatalok (25 év alatt) vásárolnak. A választásnál az elsődleges szempontok közé tartozik a növény megjelenési formája, színei, illetve az ár is meghatározó tényező.
Forrás:FVM