Hírek

Rangos nemzetközi díjat nyert egy húshelyettesítő termékeket gyártó, magyar cég

Egyre nehezebben tartja a tempót az élelmiszeripar a Föld népességének dinamikus növekedésével, a legtöbb ember fejében a húshelyettesítő alternatívák azonban még mindig nem jelentenek valódi kulináris élményt. Az egyre jelentősebb igényt felismerve a magyar Plantcraft természetes növényi fehérjeforrások felhasználásával olyan szója-, glutén- és adalékanyag mentes termékkört fejlesztett ki, mely nem csak környezet- és egészségtudatos, de még finom is.

Mind több embert foglalkoztat szerte a világon a kérdés, hogy a jelenlegi környezetvédelmi és ipari kihívások tükrében hogyan biztosíthatjuk hosszú távon a robbanásszerűen növekvő lakosság élelmezését – ráadásul mindezt oly módon, hogy nem pusztítjuk tovább Földünk erőforrásait sem. A forradalom tehát nem kerülheti el az élelmiszeripart, sőt, becslések szerint a következő 10 évben 40 milliárd dolláros üzletté válhat a növényi húshelyettesítők piaca.

Az Új-Zélandon élő Ohens Katalin és a budapesti Hetényi Csaba jókor voltak jó helyen: több, mint 2 éve kezdték el kifejleszteni a minden allergén anyagtól mentes, tápláló és teljesen természetes alapanyagokból készülő termékeiket, melyek a gondos fűszerezésnek köszönhetően finomak is. Így indult a Plantcraft sikertörténete, mely 2020-ban kapott igazi lendületet az X-Ventures Gamma Kockázati Tőkealaptól több körben kapott tőkebefektetést követően.

Jé, ez finom! – észvesztő bővülés az Egyesült Államokban

A Plantcraft kezdeti termékcsoportban fejlesztett növényi alapú pástétomai mára nagy népszerűségnek örvendenek a húsmentes forradalomban úttörő Egyesült Államokban. A 2021-es év már az aktív piacépítésről szólt, így több üzletlánccal, többek között az USA legnagyobb kiskereskedelmi óriásával, a Kroger-rel is megindultak a tárgyalások, egyik leánycégénél pár héten belül megindul a forgalmazás. Idén januártól már közel 150 üzletben lesznek jelen, de mindez semmi az ambiciózus középtávú tervekhez képest: év végére mintegy 1200 kereskedelmi egységben és 500 HORECA partner kínálatában szeretnének szerepelni, a 3 millió USD feletti megrendelési volumen pedig egyáltalán nem elrugaszkodott cél 2022-re.

Minden bizonnyal nagyot dob majd az értékesítés bővülésén az is, hogy decemberben részt vettek a növényi alapú készítményeket bemutató New York-i Plant Based World Expón, ahol a szervezők és a FoodBev – az egyik legrangosabb élelmiszeripari szakmai médium – közös díját is elnyerték a ’Legjobb húshelyettesítő alternatíva’ kategóriában.

 

Fotó: Stord Insider

„Nagyon fontos számunkra ez az elismerés, mert megerősít minket abban, hogy jó irányba haladunk. Ma már világosan látszik, hogy a következő évtizedekben a Föld lakossága eléri a 10 milliárd főt, az így várhatóan 70%-kal megugró húsfogyasztás biztosítása lehetetlen a jelenlegi élelmiszeripari modellel. Napjainkban az amerikai háztartások 57%-a vásárol rendszeresen növényi alapú hús- és tejhelyettesítő termékeket különböző okokból, a mi célunk pedig az, hogy következetes fejlesztéssel egyre szélesebb választékkal szolgáljuk ki őket a tápláló, egészséges és finom húsalternatívákkal – így remélhetőleg egyre többen fogyasztanak majd ilyen készítményeket” – magyarázza Hetényi Csaba, a Plantcraft társ-alapítója.

Bővül a kínálat, jöhetnek az új piacok

Habár a koronavírus sok szempontból felrúgta a Plantcraft fejlesztési és piacralépési terveit, időközben mégis elnyerte végső formáját és ízvilágát a következő sikervárományos termék: nagyon pozitív visszajelzések érkeztek a növényi alapú pepperoni szalámiról, melyre elsősorban pizzafeltétként számítanak az élelmiszeripari szereplők. Így került a napokban a készítmény a hazai polcokra, valamint a Don Pepe vegán termékvonalába, és mindez csak a kezdet. Már készülőben van a húsmentes hot dog és grill kolbász is, miközben az egészséges párizsi után vágyakozók is hamarosan megismerhetik a növényi alapú alternatívát.

Az USA meghódítását követően az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa szinte minden országában szeretnének nagyobb részt hasítani a tortából, de már Indiából és Izraelből is érkeztek megkeresések. „Emellett fontos távlati célunk, hogy a csomagolóanyagokat is minél környezetkímélőbb megoldásokra váltsuk” – teszi hozzá Hetényi Csaba.

agrotrend.hu / Store Insider

Tovább olvasom

Támogatók

 
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szakmai partner
Nyakas Farm
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
 
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés