Hírek

A tejtermékek fogyasztását népszerűsítő kampány indult

A kiváló minőségű hazai élelmiszerek népszerűsítése mellett a magyar munkahelyeket is védi a most induló, a tej és tejtermékeket, és azok fogyasztását ösztönző kampány – fogalmazott Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára az Agrármarketing Centrummal és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal közösen tartott sajtótájékoztatón.

A koronavírus-járvány pontosan megmutatta, hogy mennyire fontos a tudatos magyar fogyasztói magatartás – mondta az államtitkár, írja honlapján az Agrárminisztérium. Mint kifejtette, a kormány ennek erősítésén túl a Gazdaságvédelmi Akciótervvel védőhálót biztosít a magyar vállalkozásoknak.

A munkahelymegtartó bértámogatások, a hiteltörlesztési moratórium valamennyi vállalkozás számára esélyt ad a piacilag nehezebb időszak túlélésére.

Külön figyelem irányul a mezőgazdasági termelésre és élelmiszerellátásra, ezért biztosít a kormány ingyen hitelt a gazdálkodóknak, nyújt vissza nem térítendő támogatást 8 milliárd forint értékben az élelmiszeriparnak és 1,8 milliárd forint értékben a magyar tejtermelő gazdaságoknak – sorolta Feldman Zsolt.

Fotó: Krasznai-Nehrebeczky Mária

Tájékoztatása szerint a kormány azt várja a hazai kiskereskedelem szereplőitől, hogy a maguk eszközeivel segítsék, ösztönözzék a magyar élelmiszer, azon belül is a tej- és tejtermékek fogyasztását, ezért határozott kérés feléjük, hogy ezeket biztosítsák, ajánlják a fogyasztóknak – hangsúlyozta az államtitkár.

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető̋-helyettese felhívta a figyelmet arra, hogy az idei tejkampány célja kettős, ugyanis a klasszikus fogyasztásösztönzésen túl hangsúlyos szerepet kap a fogyasztók tájékoztatása is. Mint azt elmondta, a hazai tejfogyasztás az Európai Unió átlagának (250 kg) kétharmadát sem éri el. A WHO ajánlása alapján napi legalább 0,5 kg tejet, vagy azzal egyenértékű tejterméket kell fogyasztanunk ahhoz, hogy a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozást fenntartsuk.

Istvánfalvi Miklós, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint az ágazaton belüli együttműködések szorosabbá váltak a koronavírus-járvány idején, az összefogás megerősítette a szerződéses viszonyokat. Szautner Péter társelnök elmondta: az ágazat nehéz időszakon van túl, de a fogyasztók ellátása tej és tejtermékekkel az elmúlt időszakban is folyamatos volt. A hazai tejfogyasztás növelése véleménye szerint szükséges lenne, amelynek alapjai a technológiai fejlesztés lehet.

agrotrend.hu / Agrárminisztérium

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Az Év Agrárembere támogatók

 
Szervező
Agrotrend Csoport Zrt.
Szakmai partner
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Partner
Magyar Növényvédelmi Szövetség
Szakmai partner
Nyakas Farm
Feldolgozó-élelmiszeripar kategóriatámogató
Master Good Kft.
Vendéglátó partnerünk
La’ Róna Bisztró és Borbár
ÖKO gazdálkodás kategóriatámogató
Debreceni Egyetem
Fiatal Gazda kategóriatámogató
Lidea Hungary Kft.
Szántóföldi növénytermesztés kategóriatámogató
Agro Masters Hungary Kft.
Autós partner
WALLIS MOTOR PEST
Borászati partner
Koch Borászat Kft.
Főtámogató
Limagrain Hungária Kft.
A különdíj támogatója
Erste Bank Hungary Zrt.
Kertészet kategóriatámogató
Délalföldi Kertészek Szövetkezete
Erdőgazdálkodás kategóriatámogató
MEGOSZ
Agrárinnováció kategóriatámogató
Greenman Kft
Növényvédelem kategóriatámogató
Kwizda Agro Hungary Kft
A Jövő Agrárszakembere kategóriatámogató
Mc’donalds
Állattenyésztés kategóriatámogató
Bonafarm Zrt.
A közönségdíj támogatója
Agrármarketing Centrum
 
Hirdetés

Facebook

Hirdetés